Gå til innhold

Har noen prøvd TRENINGSVIDEO for gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har bestemt seg for at nå skal han begynne å trene igjen. Det har gått opp for han at han har en bitteliten pondus. Han kommer til å legge om kostholdet, noe jeg selvfølgelig også blir påvirket av. Derfor har jeg også gått inn for å trene og spise sunnere. Skulle begynt før, men bedre sent enn aldri :)

Vuderte å melde meg inn i treningssenter, men med termin i mars så får jeg ikke trent en stund (hvertfall ikke annet enn hjemmetrening), og det blir litt bortkastet. Så tar til takke med treningsdvd, men hvilken? Jeg står mellom "Mammatrim med Kari" og "Fit Mama" som er med Leisa Hart. Noen som har prøvd en av disse, eller annen video? Er det noen andre filmer som kanskje ikke er for gravide men som allikevel kan brukes under svangerskapet? Kunne godt tenkt meg noe med strikk, manualer har jeg fra før av.

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo trene selv med strikk/manualer og lage deg treningsprogram for de ulike muskegruppene (styrkeøvelser.) Blir jo ikke mye kondisjon, men det går jo ann å gå tur :)

Jeg har en gravid yoga dvd fra forrige svangerskap, men husker at den ikke ble så mye brukt...hehe

Nå går jeg på treningsstudio/fettbrenner, bosu ect.

Skrevet

Du kan jo melde deg inn på treningssenter likevel? Det er jo lenge til mars :) Du kan jo med hell trene spinning uansett hvor stor du blir (mange klarer det fint med ulike grader bekkenløsning også), og så kan du få en time med intro til vektene for å få et tilpasset opplegg for en gravid kropp.

Når du ikke orker trene mer kan du bare sette medlemsskapet på hold frem til du er i form til å trene igjen etter fødsel. Det er sikkert mye lettere å komme igang etter fødselen hvis man allerede er medlem et sted hvor man er kjent og kanskje synes det er ok å levere barnet til barnepassen.

Ellers er det i boken "trening for kule mager" av Jahrman et styrkeopplegg for hjemmebruk tilpasset gravide. Du kan jo ta en titt på den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...