Gå til innhold

Hjelp angående pappapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet mindre enn 50 prosent før permisjon, så i utgangspunktet får ikke pappen permisjon MEN jeg skal tilbake på skolebenken 2 mnd før permisjonen slutter, så pappaen får resten av permsjonen. MEN ringte NAV i dag for jeg ville ha hjelp til hvordan jeg skulle gi beskjed til dem (NAV) om dette og om jeg eventuelt skulle skrive nye søknad (da den opprinnelige søknaden ikke inneholder noen opplysninger angående fars inntekt osv), da fikk jeg beksjed om å gå på kurs om foreldrepenger som varer 2 timer!! Jeg vil jo bare ha svar på hva vi trenger å sende inn av papirer.

NOen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville takket ja til det kurset. Greit å få den informasjonen man trenger rett fra NAV

Skrevet

men kan man ikke bare møte opp på kontoret deres for å få hjelp??

Skrevet

Ville bare gått til nav og trekt en kølapp jeg, har aldri hatt problemer med å få hjelp på den måten her ihvertfall..

Siste gangen nå som min permisjon går ut og pappaen ikke får startet pappapermisjonen før etter to uker. Fikk hjelp til å finne riktig skjema og gode råd om utfylling. Vil tro de kan hjelpe deg også.

Men er aldri godt å vite da, risikerer å treffe på noen skikkelige surpomper av og til også ;)

Skrevet

Du trenger ikke skrive ny søknad.

Men du må skrive et skriv der du ber om at din permisjon overføres til far fordi du begynner på skole. Du må også vedlregge en bekreftelse fra skolen på oppstart, at du studerer 100% osv.

NAV holder ikke kurs om foreldrepenger, men noen steder har de informasjonsmøter slik at folk skal få den informasjonen de trenger. da møter du en veileder som kan svare på alle spørsmål Det kan være like bra om ikke bedre som å gå i et mottak hvor du møter noen som ikke ahr inngående kjenneskap til dette fagområdet. Foreldeprenger saksbehandles ikke lenger av det enkelte kontor, men av forvaltningenheter. Derfor er det kanskje ikke noen tilstede i kontoret hver dag som har inngående kjennskap til dette området. Så et infomøte kan være veldig bra det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...