Lillatante Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Mange av dere som smører/masserer skjeden? Hva smører dere i tilfelle med? Noen som har prøvd å føde både med og uten å ha gjort det og vet noe om gevinsten?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Jeg har begynt å smøre med jordnøttolje nå. Har vel egentlig lite tro på det, men det kan i hvert fall ikke skade :-) Er førstegangs og har derfor ingen erfaring med det.
Gjest lillemamsi Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 har oljen her og hadde planer om å gjøre det. men blir liksom ikke til at jeg gjør det.. latskap kanskje, bare føles ikke naturlig å gjøre det hver kveld.
Småtorsk Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Har olja, smører de fleste kvelder men litt halvhjerta. Blir liksom ikke til at jeg tar meg de fem minuttene til å tøye og dra i sjeden.... Frister liksom ikke, merkelig nok.....;-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Hmm, skal man tøye også? Pleier bare å kline på litt, jeg... :-)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 sist svangerskap smurte jeg som bare juling nesten hele svangerskapet....brukte en weledaolje som skulle være så god for å hindre revning...men revnet sykt mye, så hjalp veldig lite i mitt tilfelle.. fødselslegen jeg gikk til sa også at d hadde liten virkning...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Det er nok som strekkmerkekremer bare et salgstriks ja.. Lite virkning!
guttebaby2010 Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Jeg er i uke 28 nå og jordmor anbefalte meg på siste kontroll å begynne å smøre, fikk til og med en sånn lapp hvor det sto "beskrivelse" av hvordan jeg skulle gjøre det.. Ved de fleste tilfeller kan man revne litt, men totalruptur er veldig sjeldent, ca 5 % fortalte jordmor meg.. Så jeg smører og masserer ca 2 min hver morgen og kveld.. Synes det er veldig deilig å skjemme bort seg selv nå, og prøver å få tid til litt ekstra stell med huden (spesielt magemassasje) hver dag.. Begynte å smøre magen med en fet krem i uke 15 fordi da så ut som det var noen strekkmerker på vei, men de har enda ikke kommet så hos meg har det funket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå