Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 -alle her skal bare ha det styggeste...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Har en liten gammledags glassfuggel i nydelig farger, som skal sitte på en grein i juletreèt. Den er arvet fra bestmor og har stor affeksjonsverdi:-)
Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Mormor hadde sånne gamledagse julekuler til å henge på treet. De var matte med enkle julemotiv på. Åhh, som jeg likte de kulene;) Ellers så synes jeg det er pent når det er litt enkelt uten for mye krimskrams.
Mortilbarn Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Den fineste må være selve juletreet. Når det er pyntet og tent i et mørkt rom, kan jeg skjelden la være å tenke magiske tanker <3
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Jeg har et digert innrammet broderi av en god gammeldags fjøsnisse med hest og lykt som jeg synes er nydelig (og så er det søsteren min som har brukt timesvis på å lage det til meg!!!) Ellers er både jeg og samboeren min veldig glad i noen juletre-"kuler" av tynt glass vi har. De ligner på gammeldags julepynt og er i form av nisser og snømenn med matte farger og en antydning glitter på. Veldig vakre! Julestjerner er også nydelig og levende pynt!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Jeg ønsker meg julepynt som bestemor og bestefar hadde, og julebjellene mamma og pappa hadde/ har på sitt tre... HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Det må være juletreet når det er tent og alle andre lys i rommet er slukket. Er så fint å se på det skinne og glitre.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Det var noen som nevnte levende pynt. Fins jo katter som er glade i å klatre i juletrær.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Store stormlykter fyllt med røde kubbelys.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Vi har to pusekatter som inntar juletreet hvert år. De "rydder" hver sin plass i juletreet, for å sove der sålenge juletreet er oppe. Jeg har en nissei keramikk, som også er en fløyte. den er den kjæreste julepynten jeg har. Den står nå alltid fremme, men får litt bedre plass hver jul. Fikk den av min morfar for mange år siden, og klarer aldri å legge den ned i esken med den andre julepynten. Min mann ler hver gang han ser den, for den har snart ikke farger igjen, skallet av her og der. Yngste datter syns den var skummel før. Men han har begynt å bli glad i den han også, selv om han ikke helt innrømmer der. Hos mamma så må en nisse sitte inne ved stammen i treet. Juletreet er aldri ferdig før den kommer på plass. Den er stygg, men den må på plassen sin. Min søster har en nisse. Når den kommer opp da har min søster kommet i julestemning. Jeg har foresten en julenisse"bamse" den må i sofaen hvert år. Når det ikke er jul så står den på sybordet mitt i kjelleren. Den har detti så mange ganger fra hverandre, og jeg har sydd den like mange ganger. Og man ser at jeg har blitt flinkere og flinkere til å sy for hver gang. Sort ullgarn første gangen jeg prøvde meg, og stingene er så store at det er igrunn det første man ser når man ser den. Hadde nok hatt mord i blikket om noen stjal den. tror jeg fikk den av en oldemor eller noe engang i tiden, litt usikker.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 En lys blå engel som holder et lite lys. Fikk den etter bestemor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå