Gå til innhold

Mensen etter fjærning av hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fjærne hormonspiralen snart, men lurer på om det tar lang tid før mensen stabiliserer seg og blir normal syklus igjen. Hvor lang tid tok det for dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme lurer jeg på!!

Jeg tok den ut for en mnd siden, og har ikke fått mensen ennå...tror nesten jeg skulle hatt den, og jeg har hatt mensmurring siden helgen. Kan jeg være gravid allerede?? Jeg hadde mensen hver 24 dag når jeg hadde spiralen, men nå kommer den liksom ikke. Kan det være at kroppen tar litt tid på å hente seg inn igjen, så jeg får det "fossefallet" når jeg først får mensen nå eller??

Eller kan jeg ha blitt gravid allerede? Gynekologen mente det tok opp til 4 mnd før en ble gravid igjen, men han sa ingenting om menssyklusen...

lurer......og vi som skulle vente da.....hoppet av i svingen hele mnd...

Kan ikke være gravid....men synes det er rart og vil gjerne høre om flere erfaringer jeg også.

Lykke til Maya.

Skrevet

legen min sa at du kan bli gravid me en gang, tanta trenger ikke dukke opp først. tok min spiral ut i august, fikk mensen 2dager etter. så 14 dager etter, så 14 dager etter så 26 dager etter å nå sitter jeg her, 29dager etter nå men ingen mens. håper på positiv test snart. blødde veldig mye etter uttak (dvs mensperioden), hadde aldri mensen når jeg hadde spiralen :-P

Skrevet

legen sa til meg at jeg måtte nok regne m,ed å vente ca 4 uker før m,ensen kom etter at jeg tok ut min, men dagen etter begynnte jeg å blø å nå 11 dager etter er jeg startet å spotte så jeg får vel en ny runde med mensen snart...

Skrevet

Da begynte jeg å blø litt i dag, men liksom ikke riktig mens.

Blir litt tullerusk om det skal bli bare tull i ukene fremover:)

Er vel ingen fasit her da jenter, tror vi kan konkludere med det :)

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Jeg hadde aldri mensen når jeg hadde inne hormonspiralen (hadde den inne bare 5mnder).. Men jeg fikk normal mens 2 dager etter jeg tok den ut.. Har ikke fått mensen noe mer etter det, siden jeg ble gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...