Theagullet Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Har vært til Ul i dag...blei litt bekymra. Ungen har gådd fra -10% for 14 dager siden til -20% vekstavvik nå...i tillegg var det lite fostervann.. :/ 4 uker til termin..Skal til ny kontroll om to dager...noen andre med lignende historie?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Huff da. Førstemann hos meg var også ca -15%, men dette ble redusert til ca -10% på andre. Det gikk iallefall riktig vei. Men han ligger fortsatt unter snittet i vekt nå når han nærmer seg 2år, men følger kurven sin helt fint. Hører ikke så bra ut at vekstavviket øker såpass på kort tid. Er bra du får god oppfølging. Om vekstavviket ikke bedrer seg, eller iallefall stabiliserer seg, vil de nok vurdere å få h*n ut før tiden. Lykke til på ny kontroll, hold oss oppdatert!
Maya&Leah*har født* Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Off, slike beskjeder er ikke noe gøy :-( Jeg var på vekstestimering forrige uke - å lille baby ble målt til -28% !! Kjempe skummelt syns jeg, hvertfall når kontrollen FØR der igjen var helt fin! Så jeg skal på kontroll igjen nå til fredag. Legen sa til meg at om det ikke var noe bedring ect så måtte vi jo vurdere å få han ut.. for da får han det bedre ute i verden=) Godt du blir så bra fulgt opp !! Lykke til igjen på kontroll.
Theagullet Skrevet 11. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2009 Hvor langt på vei er dere?? Jeg kjenner det at jeg håper virkelig lillegullet legger på seg i magen, har ikke serlig lyst å føde 4 uker før termin.. Men samtidig...lite fostervann & ingen vekst på flere uker...huff, sikkert ikke veldig heldig det..men skjønner bare ikke hvorfor..håper at det ikke "feiler" ungen noe...man tenker jo alle mulige dårlige tanker.. Skal "oppdatere" dere på fredag etter ny kontroll... Masse lykke til dere også!!!!!!!
Trallala* Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Det samme skjedde med meg forrige gang. Vesla ble målt til 31% vekstavvik 4 uker før termin. Det var dårlig gjennomstrømning i navlestrengen. Jeg ble lagt inn på sykehus til observasjon og de skulle ta en stresstest for å se om vesla ville tåle en vanlig fødsel (var veldig rolig på ctg). Mens jeg lå der gikk vannet og det ble hastekeisersnitt for de trodde ikke ho hadde tålt en vanlig fødsel. Var 1,7 kg da ho ble født men alt gikk fint og etter en uke på nyfødtintensiven dro vi hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå