Gå til innhold

Fødsel uten tilbud om lystgass!!:-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har gjennomført to vellykkede fødsler tidligere, takket være lystgassen helt på slutten. Nå når jeg skal føde for tredjegang viser det seg at sykehuset IKKE tilbyr lystgass lenger.Jeg blir så fortivla gruer meg til fødselen!!! Har aldri forsøkt noe annet under fødslene så jeg vet jammen ikke hvordan det skal gå jeg. Noen som har noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt vann hjelper, badekarr eller varmt vann i dusjen.

Jeg ønsket badekarr med første, men det er 9år siden, og da hadde fødestuen jeg fødte på bare et badekarr som var opptatt når jeg skulle føde :/

Jeg har ønske om dette nå og,, og hører Ahus har badekarr på hvert rom. Jeg prøvde lystgass sist og, men ble bare kvalm av det- men skal prøve det denne gangen også, kan jo hende det er mere effektivt denne gangen :)

 

Jordmoren min snakket om noe Steriltvannspapler, hun sier dette er veldig effektivt for mange men jeg har aldri prøvd dette.

 

(Steriltvannspapler er en liten mengde med sterilt vann som jordmor setter inn under huden, der det er mest vondt, for eksempel på rygg eller mage. Det blir små blemmer som svir intenst i ca 20 sekunder, og kan gi smertelindring i 1-2 timer. Metoden kan gjentas flere ganger.)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sluttet selvfølgelig med lystgass på sykehuset jeg skal føde på også :-( Lite å gjøre med, så får satse på alternative metoder. Har hørt at varme risposer lindrer bra. Ønsker å gå igjennom fødselen uten smertestillende, men er innstilt på at jeg må gi meg. Blir uansett spennende å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...