Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Har insett at jeg må gå fra min mann. Men hva skjer da? Skal jeg være alene bestandig etterpå? Jeg har 1 venninne, hun er etablert med familie, og fler venner enn det har jeg ikke, så hvordan skaffer jeg meg et nettverk? De på jobben er uaktuelle, de er dobbelt så gamle som meg. Det er liksom der det stopper for meg - om jeg går så fatter jeg ikke hvor jeg skal treffe noen nye...? Huff, trist nå
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Titter innom her innimellom etter at mannen min og jeg hadde problemer for en tid tilbake. Jeg er ikke lenger like arogant som jeg var før i forhold til ekteskap/kjærligheten, for før vi fikk problemer tenkte jeg at sånne ting aldri kom til å hende meg. Plutselig da min kjære kom og sa at han ikke elsket meg lenger (nå kan du jo gjette hvilket innlegg nedenfor som er mitt;)) oppdaget jeg at det faktisk kan skje hvem som helst. Kjærligheten er så sårbar! Det gikk bra med oss, men likevel kjenner jeg meg igjen i tankene dine, og tenkte at jeg ville si at jeg tenker på deg. Jeg har veldig mange venninner, men ALLE er etablert. Alle kollegaer og venner på min alder +/- fem år er gift og har barn. Og det gikk så mange tanker gjennom hodet mitt da forholdet hanglet. Det hjelper jo ikke å ha mange venner hvis man ikke har venner i samme situasjon. For venner med familie er jo såklart opptatt av familien.... Jeg følte at alt mitt fundament kom til å forsvinne. Jeg brukte mye tid på å tenke på hva jeg skulle gjøre hvis det ikke gikk. Man må jo få seg et sikkerhetsnett. Jeg antar at du har barn siden du skriver her, men tenk på at når du går fra mannen din får du jo flere dager med egentid som du kan bruke til å få deg et nytt nettverk. Søk opp en eller annen form for kurs på internett; dansekurs, hobbykurs eller begynn i kor. Du kommer ikke til å være alene resten av livet!! Jeg kan garantere deg det! Til og med folk som blir alene lenge etter at de har fylt 50 blir ikke alene resten av livet:) Mange treffer hverandre på internett i dag, så du kan jo lage deg en profil på en sjekkeside;) Det høres ut som om du har bestemt deg, og det er et tøft valg. Går du gjennom et samlivsbrudd har du tatt et stort steg i forhold til noe du sikkert har tenkt på en stund (siden dette tydeligvis er ditt valg), Er du så tøff klarer du garantert å gjøre noe for å skaffe deg et nettverk og et nytt fundament i livet. LYKKE TIL og KLEM
detordnersegnok Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Hei. Jeg føler med deg... Jeg går nå ut av et forhold og jeg har 1 venn, Men han har jo flere venner! Du kan jo se litt på facebook kanskje? Det kan jo hende at en barndomsvenn er der... Men en ting er helt sikkert. Du kommer til å få flere venner! Hold ut og gå med hevet hode og smil til verden. Teit å si men det funker faktisk:)) Snakk med hun du alerede kjenner om hun kanskje kunne ordne en slags sammenkomst eller noe. Da er det bare å kaste seg ut i det og snakke med de som er der. Kanskje du skaper noen kontakter:) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå