Gå til innhold

Innbo-forsikring.. Hjelp??

Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et sted at man skulle beregne ca 100 000 i verdi per rom, men syntes at det hørtes litt i overkant ut?? Har jo ikke marmor-do og gullbelagte vasker liksom? Hvor mye har dere gått utifra ved bestilling av slik forsikring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i en 4-roms, men har likevel innboforsikring for over en mill..

Bare tenk over ALT du eier da, ikke bare store dyre ting men også ting som dvdfilmer (rundt 200 kr stykket), bestikk, servise, kjeler, bunad(?), klær i det hele tatt, kjøkkeninnredning, baderomsinnredning, tv, dvdspiller, videokamera, vanlig kamera, ipod?, kjøkkenmaskiner, glass, gulvtepper( bare det koster jo noen tusen vanligvis), smykker, bøker osv.

Man eier utrolig mye som man ikke tenker over at har verdi :) jeg tipper at vi sikkert havner på 10-15 000 bare i dvdfilmer for eks.

Tenk over hva klærne dere har i skapet koster også, 500-1000 kr buksen for eks, eller ytterjakker, dresser til mannen din osv osv...

Skrevet

Me har innbo på 1.3mill nå trur eg. Det er jo alt frå trusene dine til sølvtøyet.........Eg har ikkje 13 rom da......

Skrevet

Kjøkken og baderomsinnredning går ikke på innboforsikringen, men husforsikringen.

Skrevet

Man skal ihvertfall beregne 100 000 pr pers i klær.

Vi har innboforsikting på 1 mill.

Skrevet

Veldig lurt å betale litt mer ja! Jeg jobber i et firma som driver og vasker etter branner. Det kan være store branner, men også bare sånne små ulmebranner.. Absolutt alt etter en ulmebrann må renses og vaskes. Klær +++ Har du ikke forsikring på alle klær osv, så koster det 1000 kr pr sekk med klær du har som skal vaskes.

Så veldig lurt å ha innboforsikring på over 1 mill=)

Da blir det mye mindre å betale i egenandel også=)

Skrevet

100 000 pr pers på klær?

Da ligger jeg langt unna normen tror jeg :P

Skrevet

vi har innbo for 1,7 mill. betaler bare 700kr i året. gjennom ys.

Skrevet

Jeg trodde også jeg lå langt unna normen, og ble faktisk overrasket når jeg begynte å regne sammen: (Handler stort sett alt på H&M)

Ytterklær, skidress, friluftsklær, sko (kansje ikke klær) skisko osv, badetøy, undertøy, sokker, pentøy, vanlig tøy, sengetøy, håndklær

For ikke lenge siden ble alt festantrekket + noe sengetøy vannskada fra en lekasje i taket. Jeg måtte summere og det kom på 20 000 for 2 personer.

Skrevet

Da er innbo-forsikringa bestilt, og vi landet på 1 mill. Så får vi nå inderlig håpe at vi ikke får bruk for den da hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...