Gå til innhold

Jobben min blir borte når jeg er ca 3 mnd på vei...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jobben min flytter til utlandet, men jeg kan ikke bli med. Det vil si at jeg må ut for å finne ny jobb når jeg er ca 3 mnd på vei. Hva bør jeg si eller ikke si? Er det best å ta et vikariat, eller er det greit å søke på en fast stilling? Noen som har vært i lignende situasjon? Er så få jeg kan diskutere dette med, siden det ikke er offisielt at jeg er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et vikariat da jeg akkurat hadde blitt gravid. Jeg valgte å ikke si noe om at jeg var gravid, for jeg er helt bombe sikker på at da hadde jeg ikke fått jobben.

 

Anbefaler sterkt å ikke si noe om at du er gravid, det har de uansett ingenting med og du har ingen plikt til å fortelle dem det.

 

Hvis du vil ha jobb, ikke fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gi deg råd. Arbeidsplassen kan ikke legge graviditeten til grunn for at du ikke skal få jobben (men ser de det ikke på deg, så ikke si noe). Tror faktisk det er anderledes med vikariat. Dersom du skal i et tidsbestemt vikariat er det jo veldig upraktisk om du går ut i permisjon før det er ferdig. Hvordan er mulighetene dine for å få deg en jobb du virkelig vil ha, og vil gå tilbake til etter endt permisjon? Jeg ville satsa på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg formulerte meg litt dumt. Jeg har IKKE tenkt å si noe på intervju. Er jeg tre måneder på vei, så har jeg vel nettopp begynt å fortelle det til familie og venner, og en mulig kommende arbeidsgiver står ikke øverst på listen over hvem som får vite det.

 

Jeg lurte egentlig mer på hva jeg kan vente meg når jeg sitter der med en jobb. Hvor lenge bør jeg vente med å fortelle at jeg er gravid? Hvilke rettigheter har jeg i så fall?

 

Tar jeg et vikariat, vil jeg forsøke å finne et som slutter omtrent når jeg likevel skal ut i permisjon. Da kan jeg jo også bestemme permisjonslengden selv, uten å tenke på at arbeidsgiver venter på at jeg skal komme tilbake. Men det er jo litt trygt å ha noe fast som venter også... Vanskelig dette her altså!

 

Men jeg føler litt at jeg har mitt på det tørre uansett. Jobben min flytter jo, og de fleste forstår jo at man må ha en jobb. De blir kanskje ikke så sure da, som de kunne blitt om jeg bare hadde byttet jobb "for gøy"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...