ett til! Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 tar dere storvask, der dere vasker tak og vegger også(med tørrmopp eller våtmopp?) eller tar dere gulv og støvtørking? jeg må innrømme at jeg aldri har vaska taket eller veggene før,men begynte i dag...for en fordømt drittjobb!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Rydder ting på plass hos meg og drar til moren min i jula!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Jeg vasker alt, med våt klut. Tak vegger, lister, inni skap og skuffer. Rydder kott og vaskerom osv. Det er en ganske stor jobb. Det jeg liker minst er å pusse messing.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Wow...flink du er 12.43. Jeg orker ikke å gjøre alt det på engang. Men noen ganger på kvelden, når jeg kjeder meg...kan jeg finne på å rydde og vaske i skapene. Men gjør det ikke når jeg egentlig må.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Har ikke gjort noe enda, men har vel en plan om å ta en storvaske... Kjøpte i fjor en mopp på prix som fungerer kjempebra. Drar over vegger og tak med den. Står ikke å skrubber! Men går over listene med klut da. Tror jeg skal ta som mål å ta ett rom om gangen. Så får jeg se hvor langt jeg kommer i år. Ikke krise om ikke ALT er skinnende reint. Ikke skal vi være her julekvelden heller. Thank God!! ; )
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Vi kjøpte nytt hus og flyttet inn for et par mnd siden, da var det strøkent her, så jeg gidder ikke å vaske lister, tak, inne skaper osv allerede nå... Ikke er jeg i form til det heller, med hyperemesis og helt utslitt... Men vanligvis drar jeg en våt mopp over tak og vegger, vasker lister og vinduskarmer ordentlig, vasker og støvsuger alle gulv, gjør bad og kjøkken grundig rent osv... pakker bort en del ting vi har fremme resten av året, for å kunne pynte til jul uten at huset blir overfyllt, og når alt er rent og ryddig så finner vi frem julepynt og pynter huset til jul:)
Gjest Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Vasker aldri til jul, rydder, støvsuger og vasker huset som normalt, dvs et par ganger i uken/mnd alt ettersom hva det er. At det er desember spiller ingen rolle så lenge det bare generelt er noenlunde rent her hjemme ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Det å pakke bort en del ting før jul, var en god idè! Det har lett for å bli litt overfylt ja!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Jeg går igjennom alle rommene, et om gangen. Kaster/legger bort for å gi bort først alt som bare tar plass. Tar ut alt av skaper, vasker inni og utenpå skaper, vasker i kriker og kroker, under benkeplater og oppå kjøkkenskap osv... Vasker over alle møbler med våt klut. Vasker vegger og tak. Pusser bestikk osv. Kjører vaskemaskin/kaffetrakter/oppvaskmaskin med rensemiddel. Vasker/fryser dyner og puter. Vasker gardiner... ALT vaskes og ryddes i :-) Skriver opp/ordner hvis jeg kommer over ting som burde vært gjort - male over en list, bytte ut en dør, fikse et eller annet. Prøver å få gjort dette ihvertfall 2 ganger i året, men den til jul er viktigst :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå