TM3 Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Svineinfluensavaksinen...... har tatt den selv (32 uker på vei). Er usikker på om jeg skal vaksinere eldre søsken som er 5 og 7 år (tilhører ikke risikogruppe). Tror kanskje den ene datteren min har hatt det (var syk i en uke med høy feber, hodepine kroppsverk; andre på samme skole har fått påvist sv.i.). Eller er det flere i barnehagen til minsta som har hatt det. Tenker at om hun ikke har fått det nå så.....? men er usikker? Vaksinerer dere eldre søsken?
snillemamma1 Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Ja, jeg har gjort det. Er 37 uker på vei nå.
Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Er i samme situasjon og tenker de samme tankene......er usikker. Tror i utgangspunktet ikke de vil bli så veldig syke i og med at de er friske og raske gutter. MEN jeg er jo bare 70% sikker selv om jeg har tatt vaksinen....så de kan jo i teorien smitte meg. Uff, jeg vet ikke. Noen andre???
lykkelig-mamma:-) Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 jeg har vaksinert min sønn på 3år....
You can call me Dårris Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Min har det etter all sannynlighet nå. Kommer derfor ikke til å vaksinere han. Ikke meg selv heller faktisk. Hvis ikke han har klart å smitte meg til nå, så blir jeg ikke smittet tenker jeg:)
Mayline Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Kommer til å vaksinere både søsken og samboer. Er redd de kan smitte babyen.
Abracadabra Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 jeg sendte far og sønn avgårde i går på vaksinering jeg, da er alle i huset dekket! min mann er så mye frem og tilbake til utlandet, så jeg orket ikke tanken på å ha en nyfødt i huset pluss en syk gutt på nesten tre år...tror det hadde blitt litt mye for meg alene
hønny-bunny Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Nei,har en 5 og 4 åring,vi ar hatt svineinfluensa alle sammen,det har gått fint.Jeg skal ikke vaksinere verken meg eller ungene. Gubben ble vaksinert for han jobber og i helsevesenet
Guttemamma x 3 Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Ja, Storebror skal vaksineres. Det er en viss risiko for at lillegullet blir født for tidlig og sist jeg var på sykehuset så jeg det var oppslag om at søsken som ikke var vaksinert ikke kunne bli med på besøk på prematuravdelingen.
l.m.m Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Jeg har vaksinert datteren min på 17 mnd (hun er i risikogruppen fra før med astma), samboeren min skal vaksinere seg når han kommer hjem, og jeg blir til å presse på for at sønnen til samboeren min også skal vaksineres. Her tar vi ingen sjanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå