Anne-B. Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Mannen gikk amok på banansalg. Hva lager jeg for å få brukt opp alle bananene? Alle forslag mottas med takk.
Patetica fåkksi Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Tja, du kan spise dem f.eks? Bananer, bananer, bananer, bananer, bananer i lange baner, jeg tar to klaser - om du har hørt Motkrise av Bare Egil Band? Jeg har bare en igjen og jeg kjpte sju for noen få dager siden. Det er digg med opphøgde Bannaner på skive.
Ugl@ Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 De egner seg godt til å skjære i biter og frysing ( smoothies), ellers som nevnt i skiver på brødskiva, bananspilt til dessert, Flyvende jacob ( middagsrett, oppskrifter finnes på nett hvis du googler).
Anne-B. Skrevet 11. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2009 Takk. Ja, vi kan jo spise dem as is, men saken er at vi allerede har spist ganske mange bananer. Banansalget begynte litt for sent, for da holdt vi allerede på å gå lei.
Gjest ->>- Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Banankake og banana bread, vel. Iskrem, milkshake og smoothie duger også. Wok med banan, cashew og chili er forunderlig velsmakende.
Anne-B. Skrevet 11. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2009 Jeg spiste kyllingwok med banan, ananas og diverse andre frukter på Mövenpick i Sveits. Det var, ja, forunderlig godt. Kanskje vi går for en liten wok i morra.
Patetica fåkksi Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Pizza med banan og ananas kalles Hawaii her. Visste du forresten at om du slår hardt og presist nok utapå bananen deler den seg opp i helt rette skiver? En annen ting dere kan gjøre er å leke lag-ord-med-nitten-bananer-leken; dere rydder av en diger plass på stuegulvet og det er om å gjøre å klare å lage flest ord. Du setter bananene sammen til bokstaver, for å lage en A trenger du to lange og en litt kortere osv. også må du prøve å produsere flere ord enn mannen. Og jo flere bokstaver, jo mer poeng. Et ord med bare to bokstaver, som f.eks øl, le, ku, is osv. gir bare to poeng, mens om det er tre bokstaver får du ikke bare tre, men faktisk fire poeng. Fire bokstaver gir sju poeng og klarer du fem får du ti poeng OG det er din tur automatisk igjen etterpå. Om ikke dette motiverer veit ikke jeg!
Anne-B. Skrevet 11. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2009 Visste du at en bananen oppbygning har trekk som ligner på penisens? Banan er satt sammen av tre deler.
Patetica fåkksi Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Som den bananspiseren jeg er veit jeg såklart at banenen der tre deler mot hverandre, men jeg mente at du kan dele den i skiver om du smekker til den på tvers. Vi har et banantre ca. 50 meter fra her jeg sitter nå, det var en del bananer der tidligere i år, sånn rundt juni, men nå er det bare "blomsten" igjen, den derre brunblå greia med mangoform som er helt nederst på klasene.
Patetica fåkksi Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Sånn her: http://www.lightsphere.com/photos/garden/banana_plant/display/banana_flower2.jpg
Patetica fåkksi Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Visste du forresten at banantre alltid ser halvdøde ut? Slitte, litt brune og visne, og det lyser "sliten" lang vei? Ikke det nei. Neivel, men det var eneste grunnen til at vi ikke kjøpte banantre før.
Anne-B. Skrevet 11. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2009 Det må jo være naturversjonen av en husmor. Jeg har svært lite erfaring med banantrær, men skulle gjerne bodd i strøk der man kunne plukke seg en og gnagse i seg. Smaker de annerledes (dvs. bedre) enn butikkbananer her i Norge?
Anne-B. Skrevet 11. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. november 2009 Hmm, det var jo faktisk interessant å se på, det bildet. Takk.
Patetica fåkksi Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Problemet her er at de ikke blir helt gule men holder en grønngultone hele veien. Også er de korte og tjukke. Sånn: http://www.jardin-mundani.org/musaceae/abisinica7.jpg De fra Kanariøyene derimot koser seg i disken på Meny. Planter og trær er helt latterlig billig her; et banantre, dobbelt så langt som meg, koster kanskje 30 euro. Jeg har egentlig holdt mye på med planter og frukttrær her, vi har et DIGERT fikentre i hagen, det produserer vel 3000 fiken om sommern. Det er eldgammelt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. november 2009 #15 Skrevet 11. november 2009 19 bananer er np.. men hva i helvete lager du av 3000 fiken? : p
Xempel Skrevet 11. november 2009 #16 Skrevet 11. november 2009 Med 3000 fiken i hagen er det ingen kunst å være nyfiken iallefall.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 12. november 2009 #18 Skrevet 12. november 2009 Jeg er antakelig et dårlig husmoremne samme hvor i verden.. jeg tenker ikke lage noe fancy av hverken fikner eller bananer.. Jeg kan strekke meg til å slenge det i blenderen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå