Gå til innhold

Hvor mye liv kjenner dere nå?


♥ Vinterbarnet ♥

Anbefalte innlegg

Jeg er 38+6. Hos meg har det blitt litt mindre aktivitet den siste uken, men jeg kjenner han hver dag. Noen dager mer enn andre dager. Jordmor vil jeg skal ringe føden hvis jeg kjenner mindre liv nå, så jeg er blitt veldig opptatt av dette her nå. Må sette meg ned noen ganger i løpet av dagen og kjenne etter. ikke alltid jeg tenker over at han rører på seg hvis jeg holder på med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 38+5 og synes jeg kjenner mindre liv nå enn før. Men legger jeg meg ned så kjenner jeg litt liv alikevell.

Av og til kjenner jeg store bevegelser, men det er sjeldent.

Skal på kontroll idag og det ser jeg frem til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ett spark nå og da, før har det bare vært koselig, men nå gjør det vondt! Så har lille babyen en liten treningsøkt sent på kvelden! Jeg kjenner ikke noe når jeg holder på med noe, men det vokner inni der når jeg setter meg ned! Jeg har prøvd å fortalt den at den liksom skal sove mye nu før fødselen, men den driter i hva mora si sier...Har termin imorra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på overtid nå (hadde termin på søndag), og det er merkbart mindre bevegelse inni der ja... Før så var det jo fullt kjør hele dagen uansett hva jeg gjorde. Mens nå er det mye roligere.. Kjenner jo han beveger seg litt hvis jeg ligger eller har sittet lenge, men hender jeg må dulte veldig borti magen for å få reaksjon... Men jordmora sa til meg også at sålenge han reagerte når jeg dulta borti magen eller drakk noe sukkerholdig så var det greit..

 

Men er fortsatt nervøs jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er 38+4. Vet ikke om det er riktig og si at det er mindre liv, men bevegelsene er roligere iallefall. Kjenner stort sett liv hver gang jeg vil den skal gi livstegn fra seg. Hvis ikke klarer jeg å plage den sånn at den gir fra seg et spark eller to....:)

Jeg er og veldig påpasselig å følge med på at bevegelses-mønsteret ikke endrer seg til mindre på kort tid i denne fasen av svangerskapet.

Og så er det jo litt kvalitetstid å sette seg ned å "koseprate" litt med magen noen ganger daglig.

Nå er det IKKE lenge igjen!! Skal kontakte føden i morgen for å avtale tid til modningsakkupunktur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er 41+2. Jeg har hørt man gjerne kjenner mindre liv på slutten, men jeg opplever dette motsatt... Jeg kjenner MYE liv hver dag, hærlig og få bekreftelse på at alt går fint med babyen, men sparka å bevegelsene er ofte så kraftige at det er grense til vondt hehe..

 

Jeg tok akupuktur (i øret) og fotsoneterapi forrige uke i håp om at det kansje skulle skje noe, men neida... :( Skal forresten dit igjen imorgen..

Så jeg lurer "Trille me en liten en i magen", er dette det samme. Eller er modningsakupuktur noe du får på føden?? :)

 

Ramona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 39 og kjenner liv hver dag. Noen kraftigere spark enn andre, men spesielt denne "buktende" følelsen som en om magen skal "sprekke".. Men det artigste er når jeg nesten kan se når en av føttene strekker på seg og ser konturen på magen.. Da blir jeg lykkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ramona81!

Det er stemmer at det er akupunktur, men jeg aner ikke hvor de setter nålene. Grunnen til at jeg må ta kontakt med fødeavd er at det er noen av jordmorene som jobber der som gjør det. Fotsoneterapi derimot har jeg ikke hørt kan hjelpe på, så det var jo litt spennende;)

Skjønner godt at du venter nå.....jeg gikk selv over 10 dager når jeg fikk nr 1, tiltross akupunktur!!

Men, nå er det ikke lenge igjen for din del, SÅ lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trille med liten en i magen :)

 

Ok. Da var det nok det samme. Jeg vet ikke om fotsoneterapi hjelper, men fotmassasje er helt fantastisk og absolutt å anbefale! Har en mann som ikke er så glad i føtter hehe, så å få han til og kna meg litt under beina når jeg har mye vann å vondt i beina ække like lett. Men heldigvis hjelper han meg på alle andre områder, så jeg skal ikke klage! :)

Har hatt to behandlinger hos helse og velværesenteret med akupuktur og fotsone, og det er verdt hver ei krone!! ;)

Jeg rekker jo ikke ned for å få tørka beina etter en dusj og smørt meg selv en gang hehe, så det er godt og bli litt "dulla med"- vi fortjener det mener jeg, som går så lenge og "låner bort kroppen vår" ;)

 

Nei, ikke lenge igjen nå! 10 dager på overtid- kan skje når som helst nå! :D

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...