Gå til innhold

julerent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere med julerengjøringen, og hvor nøye vasker dere.

Her i huset er det fra gulv til tak, men det tar tid!!!Må ta et og et rom av gangen..Deilig når man er ferdig da! Liker å ha orden:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør vi ved behov, er ikke så gammeldags at vi gjør det til jul i alle fall. Etter jul er huset mer skittent enn noen gang ellers i året, så det er egentlig bortkastet å gjøre så mye arbeid for så kort tid. Det blir fyrt mer med stearinlys, det er granbar, gavemebalasjebiter, glitter og gjerne matlukt etter høyere aktivitet på kjøkkenet. I tillegg er man gjerne mer hjemme og har mer besøk som virvler opp støv og skitner til. Mye bedre å ta storrengjøring etter jul.

Skrevet

Vi tar alt før jul. Gulv, vegger og tak, inni alle skaper og skuffer, rydder vaskerum og kott, vasker gardiner, ruller duker, puser kopper, sølv og messing, iser av fryseboksen osv. Det tar mye tid, men deilig å ha gjore en gang i året.

Jeg har så vidt begynt med å gå gjennom alle kjøkkenskapene, men det er veldig mye igjen før jeg er ferdig.

Skrevet

Helt enig, gjør det også etter jul. I tillegg til alt anonym 11.56 nevner er det også mye stek-os av all den feite julematen, det setter seg i tak og vegger.

Skrevet

Alt dette gjør jeg etter behov ellers i året. Trenger ikke være jul for at jeg vasker taket eller listene, rydder og vasker i skap, boder o.l, eller pusser sølvtøyet.

Skrevet

Her vaskes det bare litt grundigere enn normalt til jul.

Den o'store rengjøringen tar jeg heller til våren. Når dagene blir lengre og solen tar mer kommer jo alt støvet og skitten fram, så da må det vaskes uansett. Da henges det opp lysere gardiner og det blir en skikkelig opprydning i skap og skuffer og all vintermørket og vinterdepresjon vaskes ut. Dette fungerer mye bedre og er mye mer motiverende her, enn den såkalte julerengjøringa.

Til jul blir det en litt grundig vasking før julepynten settes frem. Ellers fylles huset mer med bakelukter enn grønnsåpe. ;)

Skrevet

Jeg pleier å vaske alt fra tak til gulv før jul, men vi pusset opp hele leiligheten i oktober, og da blir det en lettere vask denne gangen. Men jeg er nøye med å ta kjøkkenskap og skuffer, lister og vinduer.

Syns det er godt å gjøre dette før jul :)

Men vi skal lage smultringer før jeg vasker iallefall ;)

Skrevet

Smultbakst dagen etter at man vasket kjøkkenet er ikke det lureste nei. Den tabben har jeg gjort bare en gang ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...