Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Huff, har nå fått en sprekk rett "utenfor" endetarmsåpningen, ca en cm stor. Det gjør kjempevondt når jeg går på do, og av og til kommer det litt blod når jeg tørker meg. Da den først kom for en uke siden blødde jeg ganske mye ved det toalettbesøket, dryppet i do. Men så avtok det og etter det har det bare kommet litt når jeg er på do. Har googlet nå og funnet masse om at dette kan bli kronisk og at man da må ha kirurgiske inngrep osv og da ble jeg ihvertfall redd!!! Jeg smører med Scheriproct rektalsalve men det hjelper ikke stort. Noen med gode råd,???!! takk for svar
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Drikk mye, og spis fiberrik mat. Altså, unngå å bli hard i magen Vet ikke hva annet man kan gjøre... Sikkert lurt å prate med legen, han kan mer om dette enn jeg
lille frø, mor til to Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Synes du skal dra til legen å få sjekket det. Ikke bra å gå slik for lenge. Du må være nøye med å rense det ofte og ikke tørke deg så mye bak med hardt papir. Kan du bruke dusjen i stedet? Rens og smør etter hver gang du har vært på do.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Hadde dette problemet etter jeg fikk førstemann, og nektet å operere. Ingen får kutte i rompa mi!!! Det jeg gjorde var å ta litt olivenolje på en bomullsdott og smøre meg noen ganger i løpet av dagen, og alltid før og etter jeg gikk på do. Fungerte for meg, og merket bedring allerede etter noen dager;)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Ok, tusen takk for svar! Ja, prøver å spise fiberrikt og smøre- men olivenolje har jeg ikke prøvd, skal teste det! Ble så redd av noe av det jeg leste om dette at jeg nå har bestilt time til lege. Hadde jo vært dødstragisk om dette ble kronisk og jeg konstant gikk med en svær sprekk der bak som måtte opereres.. Huff, håper legen har et magisk trix opp i ermet:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Hmmm... sånn har jeg vært siden jeg fødte for tre år siden, til og fra, vet ikke om det er en sprekk, men blør i hvert fall. Er ikke så ofte det gjør vondt, men jeg blør ofte i forbindelse med toalettbesøk. Er jeg hard i magen gjør det vondt også. På de verste dagene er hele doen sprutet full av blod når jeg er ferdig (altså, type diare, bare at alt er rødt), men som regel er det bare en del friskt blod på papiret når jeg tørker meg... Blør kun når jeg er på do, aldri blod i trusene mine. Jeg tror ikke jeg tør å gå til legen med dette, men her var det i hvert fall noen gode tips jeg kan prøve, så kanskje jeg kan bli kvitt det for godt...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 herregud 15.38- du MÅ komme deg til lege!!!!!!! Det hørtes ikke bra ut emd så mye blod! jeg har lest at alle blødninger fra endetarm er noe som skal sees på av lege. Tenk om det er noe alvorlig da, som du kunne fått hjelp til fort, men så går tida fra deg. Nei- bestill deg legetime NÅ! Jeg har gjort det selv, skal dit i dag. Huff, det hørtes ille ut å ha det så lenge. Jeg har tross alt bare vært plaget en uke.. Håper virkelig du får noen til å ta en titt, bare å svelge stoltheten, tenk hvor ofte leger ser slikt da- og mye verre ting!! Lykke til.. hi
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Ja, sant det, har legetime pga svangerskapskontroll i morgen, så jeg får kanskje bare manne meg opp til å spørre og få det sjekket, selv om jeg helst ikke prater om sånt... Lykke til hos legen du også
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Ja, for all del- spør i morgen!! Det var ikke flaut hos legen, jeg bare smilte litt og sa jeg ahr fått et litt "udelikat" problem- en veldig vond sprekk ved endetarmen. Hun tittet på den, lå på siden, og kjente etter om det var hemorroider der. Så fikk jeg resept på noen salver og beskjed om å ta Duphalac og spise fiberrikt for å holde avføringen myk. Hun sa den holdt på å leges av seg selv, heldigvis. Men hvis du har hatt blødning derfra lenge kan det være utvekster i tarmen som ikke skal være der, i verste fall svulst, så bare spør!!! lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå