Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg skal prøve å forklare situasjonen... Jeg er i et oppdrag gjennom vikarbyrå, som varer frem til nyttår, da har jeg sagt fra at jeg ikke ønsker å forlenge mer. Jeg føler jeg ikke kommer inn i miljøet, samt at jeg ikke mestrer oppgavene jeg får og at det er et ork å gå på jobb.... Nå har jeg vært syk igår og idag, vondt i hodet og feber, og idag ringte de meg fra vikarbyrået og sa at jeg var så mye borte at jeg ikke får fullført oppgavene mine (har vært endel borte med sykt barn men ikke så mye pga egen sykdom). Jeg har fullført alt jeg har fått bortsett fra en oppgave som jeg fikk på mandag som jeg ikke har begynt på. Har snakket endel med hun fra vikarbyrået om at jeg føler meg innmari sliten og at jeg er mye alene med ungen på kveldstid og at jeg rett og slett er på vei til å bli deprimert. Gråter innimellom på jobb på do også... Det var jo ikke veldig kjekt å få den i fleisen idag, selv om jeg skjønner dem på en måte. Hun sa at kanksje jeg bare burde tenke på meg selv nå og prøve å bli helt bra, for hun oppfatter det som at jeg ikke har det bra. Og det er jo sant, jeg er mye sliten og deprimert... Og at de kanskje skulle korte ned oppdraget mitt om jeg ønsket det slik at de fikk inn en annen som kunne starte litt før jeg egentlig skulle sluttet. Skal til legen imorgen og tenkte å prate med henne om det. Føler iallefall nå at jeg IKKE har lyst til å dra tilbake på jobb. Knyter seg i meg når jeg tenker på det... Litt fortvilet situasjon, og jeg lurer vel på om det er andre som har vært i liknende situasjon, eller har noen råd. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem for legen heller. Kan jeg bli sykmeldt utover den tiden jeg skal jobbe der da? Føler meg ikke klar til å gå ut i jobbsøk enda.... Dette ble veldig rotete, men håper noen tok seg tid til å lese...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Ingen som har noen inspill? Frustrert HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 I første omgang- snakk med fastlegen din. Utrulig trist å gå på jobb når man er sliten, depr og hangler etter sykdom. God bedring, klem
ღMaritpusenღ Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Dette hørtes ikke ut som noen enkel situasjon nei.. Jeg tenker at du har 2 valg. Enten må du knipe tennene sammen og forsøke å holde ut til nyttår (er jo allerede i midten av november, så det er jo snakk om 1 1/2 mnd). Sats på at ukene går relativt kjapt, og belønn deg selv med en gulerot i enden, slik at du har noe å se frem til. Så blir det sikkert veldig greit når det er overstått. Den andre alternativet er at du må finne deg en alternativ løsning. Første trinn er kanskje å ta den praten med legen? Samtidig så er det kanskje ikke en god nok grunn til en evt sykemelding at du ikke trives med arbeidsmiljøet og arbeidsoppgavene, jeg vet ikke. Det virker som om du har hun fra vikarbyrået med deg, kanskje det er et greit kort å spille? Dersom legen sier noe om at han vurderer at du ikke har det bra, kan du jo ta det videre til vikarbyrået og forsøke å få til en ordning med de, slik at du slipper fra det nåværende vikariatet litt tidligere? Eventuelt går det sikkert an å prate med folka på arbeidsplassen også, men siden det er så kort tid igjen uansett blir det kanskje bare bortkastet? Det må du nesten kjenne på selv. Jeg vet ikke hvordan det blir økonomisk hvis du slutter tidligere enn beregnet for deg da. Legen kan sykmelde deg utover den perioden du er engasjert for, men tror ikke de liker å skrive ut sykemelding for mer enn en mnd i gangen.. Og er som sagt usikker på om ditt tilfelle kvalifiserer til sykemelding. Men det kan du jo høre med legen om, så sier vedkommende sikkert hva han mener. Alternativet er kanskje dagpenger eller noe, i perioden mellom du er i jobb? Men akkurat dette aner jeg ingenting om, kommer bare med noen tanker jeg. Vet ikke om det ble så veldig konstruktivt, men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå