Gå til innhold

Spiser dere skinkepålegg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

På matportalen står det:

 

"Bearbeidede kjøttprodukter

Du som er gravid bør spise oppskåret kjøttpålegg ferskest mulig for å redusere risikoen for å få i deg skadelige bakterier. Sjekk holdbarhetsdatoen".

 

Da blir jeg litt kontrollfreak også tenker jeg at, jammen hvor går grensen da for når noe er "ferskest mulig"? Og reduserer man bare risikoen, men ikke fjerner den, bør man spise dette i det hele tatt da?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge oppbevaringen har vært bra og det ikke har gåt ut på dato spiser jeg med god appetitt.

Skrevet

Jeg delte pakken i to og to skiver, pakket de i plast og frøs ned. Tok opp hver kveld så jeg hadde til nisten neste dag. Evt kan man ta opp samme morgen, det tiner fint til lunsj. Da hadde jeg alltid ferskt pålegg.

Bare jeg som spiste hos oss, så da kunne en pakke fort vare en uke. Og etter 5 dager spiser jeg det aldri uansett.

Skrevet

Er mitt 3.svangerskap. Jeg spiser akkurat det samme nå som når jeg ikke er gravid. Lukter og ser på ting. Dersom det ikke lukter eller ser dårlig ut, men har gått ut på dato, så spiser jeg. Men jeg spiser spekeskinke også da... Så lenge jeg holder meg til trygge norske varer kjøpt i skikkelig butikk, så er ejg sikker på at det ikke er farlig.

Skrevet

Jeg har spist vanlig skinke i alle 4 svangerskapene ja, men ikke rått kjøtt som spekemat osv. Har holdt meg innenfor utløpsdato på vanlig skinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...