Gå til innhold

budrunde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kikker på en leilighet som har lagt ute til salgs snart fire mnd. Det er mange interesserte, men ingen bud siden de fleste syns den er priset høyt. Vi la inn et lavt bud, men det ble ingen budrunde og selger ville ikke gi motbud. Selger har god tid og det har jo vi også.

Problemet vårt er at vi ikke kan betale takst, men i underkant. Hvordan skal vi gå fram videre? By det vi kan gi og så gi oss, by lavere sånn at vi kan gå litt opp? Hvordan hadde dere tenkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lavt bud har dere lagt inn? hvor mye under prisantydning? hva blir differansen mellom det dere maksimalt kan gi og prisantydningen?

Skrevet

Vi har lagt inn 500 000 under takst og kan gå opp til 250 000 under takst. Det første bud var for å få igang en budrunde og slik vise for selger hva det er reellt å få.

Skrevet

Om det er sånn som du sier at ingen byr fordi at de mener at det er satt for høy prisantydning, så kan dere jo vente litt å følge med. Om det ikke er kommet flere bud innen slutten av månden så kan dere jo legge inn et nytt bud 100.000 opp?! for å vise selger at dere er intresserte, men ikke vil gå så høyt som prisantydningen.

Skrevet

Om du har god tid ville jg ventet en stund til. Tålmodighet lønner seg ofte på slike ting. Dere vil vel få beskjed dersom andre legger inn bud også? Ville nok latt det gå et par uker selv om det er tungt å vente.

Skrevet

Jeg er jo enig i venteargumentet, men det er kjedelig ;-) Men når vi har ventet et par uker til og ingenting skjer, da er det best å gå opp litt og litt eller smelle til med maksprisen vår og så la det briste eller bære?

Skrevet

Litt og litt!! Selvom det virker som selger har god tid, så skal det ikke så mange ukene fra eller til før de begynner å bli urolige i forhold til om de får solgt eller ikke.

IS i magen!! =)

Skrevet

Jeg sier som de andre. IS i magen...

Om dere smeller til nå kommer megleren til å bruke det for alt det er verdt for å få igang en budrunde der andre kanskje betaler mer enn de egentlig er villig til, og dere ikke klarer å følge..

Om dere venter og ingenting skjer blir gjerne selgeren usikker og vurderer å gå ned i pris. Da kan dere legge inn et nytt bud på ca det samme, eller litt opp.

Lykke lykke til!!!!!!

Skrevet

OK, jeg ser det er enstemmig vedtatt med venting :-) Hvor lenge skal vi vente, da? Nå har det gått fire uker siden sist bud.

Skrevet

Så lenge ingen andre legger inn bud får det være litt opp til selger å finne ut at han har lagt lista for høyt. Dere får se dere om etter andre alternativer og la den andre ligge..

Min bror fikk kjøpt sin leilighet på den måten, til en kjempebra pris! IS i magen, og rett og slett la det ligge..

Plutselig kommer det en dag da selger ser og skjønner at huff, jeg skulle så gjerne blitt kvitt huset mitt nå. Og da aksepterer de bud som er mer realistiske. Om du legger inn litt og litt høyere bud vil selger skjønne at du har mer å gå på. Det er ingen fordel.

Stemmer som de andre. Vent å se. Om det tar 3 mnd så er det kanskje verdt det? Du kan jo gi beskjed til megler at du gjerne vil at han skal ta kontakt OM de skulle vurdere nye visninger og evnt en annen prisantydning...

Skrevet

Er ikke meningen å lage dårlig stemning nå..Men det kan være lurt å se på flere leiligheter etterhvert..Vi så på mange leiligheter og rekkehus som vi følte var det rette og måtte bli vårt, men var ikke villig til å betale overpris. Til slutt endte vi med det vi bor i nå, som var vel det fjerde vi bydde "seriøst" på. Vi fikk det vel 150... under takst og var fornøyd med det midt i finanskrisen. Noen uker etterpå løsnet boligmarkedet.

Skrevet

Dette er ikke det første vi ser på! Og heller ikke det "eneste rette", vi følger med på det som er av alternativ. Vi får ha is i magen litt til, da.

Skrevet

Hvis det er fire uker siden dere la inn budet ville jeg lagt inn et nytt et nå. Hvorfor vente? Selger har tydligvis ingen hastverk og det dere kan risikere er at selger velger å beholde huset og heller leie det ut.

Jeg ville lagt inn bud nå jeg. På litt mer enn sist gang for å prøve å komme i gang med en dialog med selger. Bare tull å drive å vente i det vide og beie. Dere har jo allerede ventet 4-5 mnd så hvorfor ikke prøve å få ballen til å rulle. Dersom dere er villige til å by 250 000 mer enn dere har lagt inn tidligere kan det jo være at selger er villig til å selger for såpass under takst nå for å bli kvitt det. Da er det bare tull å drive å vente syns jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...