Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Seriøst, dynene våre er flere år gamle har aldri vasket dem! Ikke bytter vi fra sommer til vinterdyner heller. På skravle ser det ut til at dette er helt vanlig... Vasker alle her dynene sine i vaskemaskina evt leverer til vask???
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Jeg vasker de bare hvis det er noe spesielt, f.eks spydd på eller tisset på.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Vasker dem ca 4 ganger i året, ja. Hjemme i vaskemaskina. så tromler jeg dem tørre. Deilig... Er du klar over hvor mye døde midd, dritt, hudrester og støv det blir i dyner som aldri vaskes? For ikke å snakke om gammel svette, sikkel osv...
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Ja, jeg vasker hvertfall dynene.... som minner meg på at jeg kanskje burde gjort det idag, skal bytte til vinterdyne nå.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Ja, jeg leste her inne at man mister 5 kg hud i året, så det er sikkert greit å gjøre det, liksom.... Bare aldri tenkt over det før... HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Ja, jeg vasker dynene i maskinen på 60 grader med jevne mellomrom. Når jeg overnatter hos folk som ikke vasker dyna blir jeg tett og får influensasymptomer. Jeg er allergisk mot midd. Litt pinlig å be folk vaske dyna før vi kommer
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Til dere som ikke gjør det; så uhygieniske og urenslige dere er. Er dere de samme som skifter på sengen en gang pr mnd? Urk. Her vasker jeg dynene annenhver mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Ja, det gjør jeg. Blir noen ganger i året. Jeg tenker mest på alt fuktigheten fra kroppene som trekker inn i dyna, tenker at den blir mer isolerende og pustene når den er ren.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Vasker dynene flere ganger i året ja. Når man overnatter hos folk som aldri vasker dynene kjenner man jo at dynene stinker. Hjelper ikke med rent dynetrekk utenpå da.
rampete robin Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Bytter på sommer og vinterdyner. Skikkelige dundyner. Sender de til rens hvert 3. år ca
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Vasker dem, som alt annet en gang før jul. Ellers gjør vi det bare om det har skjedd spessielle uhell.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Om vinteren vasker jeg aldri dynene, henger de bare ut en times tid. Midden dør av kulda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå