Gå til innhold

Er det vanlig å vaske dyna??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst, dynene våre er flere år gamle har aldri vasket dem!

Ikke bytter vi fra sommer til vinterdyner heller. På skravle ser det ut til at dette er helt vanlig...

 

Vasker alle her dynene sine i vaskemaskina evt leverer til vask???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker de bare hvis det er noe spesielt, f.eks spydd på eller tisset på.

Skrevet

Vasker dem ca 4 ganger i året, ja. Hjemme i vaskemaskina. så tromler jeg dem tørre. Deilig...

 

Er du klar over hvor mye døde midd, dritt, hudrester og støv det blir i dyner som aldri vaskes? For ikke å snakke om gammel svette, sikkel osv...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg vasker hvertfall dynene.... som minner meg på at jeg kanskje burde gjort det idag, skal bytte til vinterdyne nå.

Skrevet

Ja, jeg leste her inne at man mister 5 kg hud i året, så det er sikkert greit å gjøre det, liksom.... Bare aldri tenkt over det før...

 

HI

Skrevet

Ja, jeg vasker dynene i maskinen på 60 grader med jevne mellomrom. Når jeg overnatter hos folk som ikke vasker dyna blir jeg tett og får influensasymptomer. Jeg er allergisk mot midd. Litt pinlig å be folk vaske dyna før vi kommer :P

Skrevet

Til dere som ikke gjør det; så uhygieniske og urenslige dere er. Er dere de samme som skifter på sengen en gang pr mnd? Urk.

Her vasker jeg dynene annenhver mnd.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Blir noen ganger i året. Jeg tenker mest på alt fuktigheten fra kroppene som trekker inn i dyna, tenker at den blir mer isolerende og pustene når den er ren.

Skrevet

Vasker dynene flere ganger i året ja. Når man overnatter hos folk som aldri vasker dynene kjenner man jo at dynene stinker. Hjelper ikke med rent dynetrekk utenpå da.

Skrevet

Bytter på sommer og vinterdyner. Skikkelige dundyner. Sender de til rens hvert 3. år ca

Skrevet

Vasker dem, som alt annet en gang før jul. Ellers gjør vi det bare om det har skjedd spessielle uhell.

Skrevet

Om vinteren vasker jeg aldri dynene, henger de bare ut en times tid. Midden dør av kulda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...