Gå til innhold

Trenger tips! Gjelder sykt barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Guttungen har nå feber på 5 døgnet - og mamma begynner å bli bekymret. Allmenntilstanden er forholdsvis OK - han er ikke for slapp. Men jeg får ikke i ham mat, og nesten ikke væske. Han drikker vann på natten - når feberen herjer som værst. Har hatt opp til 40,3 i feber og da hallusinerte han! Men ligger å vaker mellom 38,8 og 40.

Har lokket med godteri, cola (uten kullsyre) og juice. Vil ikke ha noe.

Laget yndlingsmaten hans, vil ikke ha. Kjøpte til og med chips på McDonalds for å få i ham litt salt - men vil ikke ha..

Sukk... Har ikke hatt avføring siden mandag morgen. Han bruker ikke bleier, men han går på do 3-4 ganger om dagen, og urinen lukter stramt. Får ikke sjekket hvor mye han tisser da..

Hvor lenge kan de gå på paracet? - Har gitt 4 om dagen de siste 5 dagene.. Og feberen spretter bare opp igjen når den slutter å virke.

Legevakten ba oss vente. De har for mange pasienter - dessuten så har han symptomer på influensa - og da kan de gjøre så lite. Og det forstår jeg jo. Tamiflu tar vi ikke - jeg fikk halusinasjoner av det selv - da gir jeg det ikke til sønnen min på 2 år.

Trenger desperat noen tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt fastlegen for å få testet ham for dehydrering, i hvert fall. Høres ut som om han får i seg for lite væske, og det kan være skummelt.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med legevakten igjen og sagt at barnet på 2 år nesten ikke har spist eller drukket på 5 døgn! Overdriv gjerne, da tar de deg på alvor - det er erfaringen min.

Det er vel bedre å få sjekket gutten, tenk om det er noe annet en vanlig influensa da? Synes det er dårlig av legevakten å be dere avvente når han har hatt opp i 40 i feber i 5 døgn og nesten ikke drukket eller spist, særlig når han bare er 2 år..

God bedring iallefall!!:)

Skrevet

Hvis du ikke får i han hverken drikke eller mat hadde jeg ville hadd han til legen jeg.. barn kan fort bli dehydrert vet du :-S du får ringe fastlegen eller på legevakta i ettermiddag/kveld.. Har selv ei lita snuppe me feber på 5 dagen.. allmenntilstanden hennes er også bra.. til tross for feber og fæl slim hoste.. men hun spiser både mat og drikker, så jeg venter og ser det litt ann.. men om hun ikke hadde gjort det, hadde jeg tatt henne til lege med en gang.. hvertfall om dette har vært over en perioden..

Skrevet

Så lenge han tisser er det greit å se an litt til. Gi han Ibux (fåess om mikstur) i tillegg til paracet (3-4ganger daglig), da vil nok tempen holde seg litt lavere.

Dersom han slutter å produsere urin er det grunn til innleggelese. Men du kan forsøke å rehydrere han hjemme nå...

ta en 2ml sprøyte og fyll den med vann, sprøyt det inn i munnen hans hvert 5 min i en hel time

Lykke til og god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...