Gå til innhold

Hvor mye sover deres 10 måneder gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at mini har begynt å sove hele natten,(19-6) så vil han ikke sove noe særlig på dagtid lenger.Deilig at han sover hele natten altså! Han pleier vanligvis å sove 2 dupper på 45 min. Nå vil han bare sove en. Er ikke dette fryktelig lite?

Takker for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva som er normalt, men min gutt såver ca 11-13 timer på natta, ifra 19.30-08.00 ca, er litt forskjelligt.

På dagen kan han såve 3-4 timer, i 2 dupper, mens andre ganger kansje bare 1,5 time.. Han er 9,5 mnd

Viss gutten din ikke virker noe spesielt trøtt når han er våken, så er det sikkert nok søvn for han :)

Skrevet

Ja det er kanskje nok, synes det virker litt lite. Men han er i godt humør. Får se an litt. Han har akkurat begynt å sove hele natten. Deilig altså! :-)

Skrevet

Min legger seg kl 19 og sover til 05 :o( men er også mye våken i løpet av natten... så han har første blund igjen ca 7.30 og da sover han en time ca.. så har han en blund igjen ute i vogna ved 11.30 tiden og 15 tiden ca 1- 11/2 time hver.. han burde nok ikke sove så mye, har prøvd å holde han våken med han blir så grinete... sikkert derfor han er trøtt pga natten med dårlig søvn..

Skrevet

Småtten sovner klokka sju om kvelden. Så våkner han en gang eller to før jeg legger meg, og så gjerne en gang i ettida. Mellom fire og fem er han gjerne våken en times tid...og så er det dagen mellom halv seks og halv sju.

Om dagen har han gjerne to dupper. En fra rundt ni og en fra rundt halv to-to.

I dag gjennomfører jeg et eksperiment. Første dupp varte i bare en halvtimes tid (halv ti til ti). Dette er mye kortere enn til vanlig, så da var småtten trøtt tidligere til dupp to. Han sovna klokka ett. Høyst sannsynlig vil han da våkne fra andreduppen sin tidligere enn vanlig. Han blir nok trøtt og grinete i ettermiddag, men kanskje han sover bedre i natt? *håper*

Når våkner deres timndbabyer fra siste dupp?

Og til deg, perros79: Så lenge småtten din er fornøyd og blid får han nok den søvnen han behøver. Med så deilige netter hadde jeg ikke turt å forandre på en eneste ting... ;)

Skrevet

Poden her er 11mnd den 16.11 men rutinene har vært slik en stund:

Sover fra 19.30-06.30

Lur kl 09.30-11

Lur fra 15-16.30

Vi har slitt skikkelig med dagsovingen helt fra han ble født. Før han var 6 mnd sov han ikke lengre enn 20-30 min. Våknet og tydelig trøtt, sutrete osv. Han fikk ikke til overgangene. Når han ble 9 mnd ble plutselig søvnbehovet veldig stort. Dette samtidig med at han begynte å krabbe.

Skrevet

Tenker foresten at det er en periode som går fort over. Poden her går i barnehage og de fleste der sover 30 min kl 08.30 og kl 12 og da ca 1-2 timer.

Skrevet

Min tar natta mellom 19 og 20 og sover til 7-8. Noen runder med smokketrøbbel om natta da, men han er egentlig ikke våken...

Han sover bare èn dupp om dagen, rundt 11.30 og da i ca 1,5 til 2 timer. Har gjort det siden han var 8 mnd. Han er alltid blid som ei sol og trenger ikke å sover mere.

Så de er nok veldig forskjellige disse små....

Skrevet

Han har først nå begynt å sove hele natten, men det måtte nattavvenning til da. Jeg som i utgangspunktet er imot det.Grøss! Men når jeg gikk inn i min niende mnd med flere amminger på natten så måtte det bare til. Var tre netter hvor det ble litt gråt. Holdt selvfølgelig i hånda og strøk på hodet. Ga også smukk. Det var tøft for mammahjertet, men ser at det er bedre nå da. En mye mer førnøyd baby! De trenger virkelig å sove 11-12 timer i strekk...

Men oppfordrer ikke andre til å gjøre det før babyene er store nok og ikke trenger mat på natten mer. :-)

itsrejk: Får håpe eksperimentet ditt virker. Min sov akkurat som din både dag og natt bare for en uke siden. Og jeg vet hvor slitsomt det er i lengden.

Skrevet

Funka ikke, gitt. Men dupp to ble fra ett til tre, så det ble kanskje for sent? Han var våken fra halv fem til halv seks i natt også. Han gråter ikke så lenge jeg sitter hos ham, men protesterer veldig hvis jeg prøver meg på å gå ut, så da blir jeg sittende. Lurer på om vi blir nødt til å gå over til bare én dupp, jeg. Hva om han kunne sove fra ti til ett? Hehe..ville vært veldig greit. :)

Vi kutta ut nattpuppen for ca halvannen mnd siden. Da lå jeg på gjesterommet to netter (lys våken, selvfølgelig), mens pappaen bar på småtten. Gikk veldig greit, faktisk. Men sluttet han å våkne om natten av den grunn? Nope.

Supert at dere har fått til å flotte netter, perros79! Det gir håp for oss andre. :)

Skrevet

Snuppa er straks 9,5 mnd. Hun sover fra ca 1900-0630 (ikke sammenhengende nei, huff og huff, det skulle tatt seg ut!). Ellers har hun to dupper på dagtid, på mellom 1 og 1,5 time hver. Synes det høres lite ut med bare en dupp på 45 min ja, men dersom han er opplagt og blid holder det sikkert for hans del! Han får vel det han trenger av søvn i løpet av natta :)

Skrevet

Hmmm, tror kanskje jenta vår sover fryktelig mye? Hun sover fra 20.00 til 06.00, får pupp og sover videre til rundt kl 09.00. Så sover hun fra 13.00-15.00-15.30, og ofte en ekstra dupp etter middag. Da sover hun ca 45 min til en time. Må opp fra siste dupp senest 17.30, og da sovner hun igjen kl 20. Noen ganger sover hun mer også, en ekstra dupp fra rundt kl 11.30 hvis hun er oppe rundt 08. Hun er litt våken på natten, men sovner stort sett uten at vi må inn, putter i smokka og snur seg til. Vi sleit fryktelig med sovinga tidligere, men etter at hun flytta på eget rom har hun blitt en fryyyyyd å ha med å gjøre når det gjelder sovning (bank i bordet...) Tror vi skal prise oss lykkelige for den lille sovedukka vår :) Hun er forresten akkurat 10mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...