Trultetryne Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg har ei venninne som sender mld (enten på sms eller facebook) hver dag, type spørsmål: Er du hjemme enda? Har du begynt å kjenne noe nå? Har vannet gått? Skal ikke du ligge å presse nå(!)? (det siste syns jeg var utrolig stygt sagt...) Jeg har sagt til henne at jeg skal sende mld når det har skjedd noe. Jeg blir nesten sint, og klarer ikke å være hyggelig tilbake.. så i dag lurte hun på om jeg var sur.. hehe.. Hun har tre unger selv, så hun burde jo vite hvor irriterende det er. I tillegg ringer mora til samboer minst en, ofte to ganger om dagen for å høre om noe har skjedd, akkurat som hun ikke skal få vite det når det har skjedd liksom. Jeg har ikke så veldig mye å snakke med henne om heller, så føler at jeg høres litt sur og kort ut i telefonen. Jeg er sikkert litt hormonell også, og tåler ikke så mye før jeg hisser meg opp.. hehe Er 3 dager over termin i dag, og babyen kommer når den kommer. Jeg får ikke gjort så mye med det. Jeg skal på overtidskontroll neste onsdag om det ikke skjer noe før, og jeg kjenner at en uke til med dette kan bli litt mye...
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Huff jeg skjønner godt at du blir irritert over det! Selv har jeg enda lenge igjen til termin, men det var ingen som plaget meg på denne måten sist heller, selv om jeg da fødte 13 dager over termin...! Tror jeg hadde slått ned den som prøvde seg på å være mer utolmodig enn meg... Hehe
Abracadabra Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 huff rina, jeg føler med deg! ikke så lett å være hyggelig da, for du er vel gjerne like utålmodig på at noe skal skje, og det hjelper jo ikke å bli minnet på hele tiden at det IKKE skjer noe!!! sist gikk jeg (som jeg har gnålt om mange ggr hehe) ti dager over, og jeg hadde det akkurat som deg - spes det med svigermor som ringte ustanselig... SKAL NOK KLARE Å SI IFRA!!!!!!!!!!! hehe. og selv om man vet at det er godt ment, og de ringer/sms'er fordi de bryr seg om deg og gleder seg med deg, så er det utrolig vanskelig å være hyggelig likevel!!! jeg lider ("heldigvis"???) av telefonskrekk så folk vet at jeg aldri tar telefonen. de får sende meg sms eller epost hvis de vil ha svar. og da går det jo an å legge det vekk en stund, for så å svare når verste temperamentet har lagt seg, kniiiis... håper babyen kommer snart da, rina!!! du får si fra når det skjer noe, hehe ;-);-);-)
Trultetryne Skrevet 11. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2009 Hehe.. det skal jeg gjøre ;-)
h-86 Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 enig med du!! hehe her er jeg 9 dager på overtid...fått disse utrolig irriterende meldingene i ukesvis.... minst 5 tlf og 5-10 meldinger på sms/facebook hver dag..... BABY??? Har du ikke født snart? ÅÅh nå må han komme? er du på sykehuset?? Hææ tar du tlf, er du hjemme? skulle ikke du vert en annen plass nå?? Jeg klikker!!!! Fatter ikke hva som feiler folk... Sier hver dag...du får melding om noe skjer, ingen vits å mase, men hjelper ikke!!! Prøver å tenke på at de bare er like nysgjerrige som meg på den lilles ankomst og at det er ment som omsorg, men neimenn ikke lett det der!! Jeg blir satt igang på fredag så da er det forhåpentligvis slutt på alt mas og fjas!!!
malin87 Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 ENIG!!! Ble så utrolig glad når jeg leste dette innlegget - det er ikke bare meg alle maser på!! Til og med kassadamene på kiwi og rema maser, og de har jo INGENTING med meg å gjøre.. Jeg bare handler der! Jeg har termin i dag,og er lei allerede,så håper virkelig ikke at jeg går så mange dagene over.. Har egentlig bare lyst til å holde meg for ørene og sette igang med et skikkelig høyt og skjærende hyl hver gang noen spør "så det har ikke skjedd noe enda?" eller "har du ikke født enda??" DE SER VEL AT JEG FORTSATT HAR KUL PÅ MAGEN??!!!?
*pooh* Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Skjønner deg så godt, du har lov å bli irritert, absolutt! Jeez, kjenner jeg begynner bli irritert allerede om folk begynner slik med meg når jeg nærmer meg, ennå 54 dager igjen, og så har jeg jo littegrann temperament og til tider, haha.... Lykke til, bebien kommer når han vil
bergen81 Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Åh. gjett om jeg vet hva du mener.. Jeg er 11 dager på over termin i dag, og alle leger og jordmødre har sagt jeg ville føde veldig lenge før termin. Så her har folk mast siden begynnelsen av september omtrent. Og nå er det helt ekstremt. Blir så irritert, hva er det de tror da? Neste gang noen ringer skal jeg svare "joda, fødte for tre dager siden jeg, svigermor, trodde du visste det?" Det er jo ikke som at vi ikke kommer til å gi beskjed. Og facebook er jo et kapittel for seg selv. Jeg er begynt å slette alle innlegg som omhandler min manglende evne til å føde, for jeg blir så forbanna. Og da tar de kanskje et hint. Og jadda, hormonene koker, men altså ærlig talt, det er da lov å tenke seg om to ganger!!!
lillebie på`n igjen Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 skjønner du blir irritert... har en x kollega jeg som ringer meg støtt og stadig , og om jeg ikke rekker tlf første gang hun ringer, og jeg svarer neste gang hun ringer så roper hun " HERRREGUUD IKKE SKREM MEG SÅNN DA" og sist jeg snakket med henne fortalte jeg om gutten som har lagt seg i tverrleie igjen, da sier hun " ja alt som kan gå galt går jo galt for deg - siden du er skikkelig ulykkesfugl så det blir nok keisersnitt på deg" HALLO? er da ikke det du sier til en dame som snart skal føde vel???
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Det er ikke bare meg nei! Og jeg har ikke kommet meg til termin enda engang.. Men holder på å bli gaaal av alle som lurer på om ting er i ferd med skje. Er en "smule" hormonell for tida, og har alltid hatt et voldsomt temperament, så skal liksom ikke så mye til for å irritere meg heller, hehe.. Men tror stakkars mamma ble litt lei seg igår da jeg var litt kort mot henne på telefonen..Bor 60 mil unna, så blir endel telefoner om dagene. "Det er jo bare for at vi bryr oss" sier hun, og ja det er jo vel det, de er vel like spente som oss som sitter her å venter. Men er akkurat som om noen har gitt meg en irritasjons-pille om dagene altså, tror jeg legges inn på isolat til ungen er ute! Og enda kan det gå to uker (og vel så det) til ungen er ute! Stakkars alle rundt meg da for å si det sånnt..
Trultetryne Skrevet 11. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2009 Godt det er flere.. Da er det ikke jeg som er hårsår. Hehe.
Isadoramamma Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Synes bare det er kjempehyggelig at folk bryr seg jeg:-) Men så har jeg over en mnd. til termin ennå da..
stasimor0603 Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 stakkar uff uff slå av tlf eller ikke svar.Må nesten le litt her sitter og leser innlegget ditt og kjenner at begynner å bli litt sinna og irritert og gjett får mld fra svigermor: Hei hei er alt bra med deg i dag? og hun sendte samme mld i går og jeg er bare 35+3, Herregud jeg blir gal til termin. Ønsker deg masse lykke til og håper du får babyen helst nå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå