Gå til innhold

Vikariat i forbindelse med oppsigelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble oppsagt på jobb pga innskrenkninger,sluttet i oktober.

Jeg hadde 3 mnd oppsigelse, ei jeg jobber sammen med ble også oppsagt, hun hadde 6mnd oppsigelse siden hun hadde vært lenger ansatt ved bedriften. Så kommer jeg til saken, hun andre går i oppsigelsen sin ut året, så blir det et vikariat ledig noen mnd i den stillingen vi begge har vært i, er det noen regel på siden begge er oppsagt hvem som har førsterett til den stillingen?

Ei anna jeg jobber med tror at hun andre vil få tilbud siden hun har sittet i den stillingen nå som jeg har alt sluttet.

Noen som har peiling her?

Ble kanskje litt rotete forklart dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som er best kvalifisert og har lengst erfaring vil sannsynligvis få jobben, og det er jo henne det.. Har ingenting å gjøre med hvem som blir oppsagt først, arbeidsgiver er helt i sin rett til å bestemme selv hvem de vil ha i stillingen...

Skrevet

Siden hun har vært lengst ansatt får hun trolig stillingen

Skrevet

Ok, takk for svar,tenkte at siden dette ikke er en forlengelse av den stillingen hun andre går i nå, så stilte vi på lik linje,uavhengig av at hun har lenger arb.tid enn meg,hun er ferdig 31 des og det nye vikariatet begynner 4 januar. Har sendt en forespørsel på mail til sjefen, så kanskje jeg får svar snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...