flypapir Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Etter flere turer til legen samt noen timer i tlf kø sist uke hører jeg med dere før jeg evt ringer lege/farmasøyt... Minstemann på 9mnd har vært syk og fått antibiotika. Torsdag kveld fikk han 2*dobbel dose (dvs hele dagsdosen) i løpet av noen timer på kvelden. Fredag fikk han 3 av fire doser. Problemet var at han begynte å kaste opp som en bivirkning av medisinen. Ikke pga smaken, men en stund etter at han hadde fått den i seg. Tror uansett at den ble tatt opp i kroppen hans. Jeg nevnte dette da vi var hos legen fredag og fikk derfor resept på ny antibiotika som vi startet på lørdag morgen. Begge antibiotikakurene skulle vare i en uke, men hvordan gjør vi det nå som vi har byttet type underveis? Holder det at vi fortsetter til i morgen slik at det totalt sett blir en uke med antibiotika, eller bør vi fortsette til lørdag slik at det blir en uke med den "nye" antibiotikaen og to dager med den som ikke funket...? Kronglete forklart, men håper dere skjønner
Zitro Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Vanlig praksis er vel egentlig 10 dager med en type antiboitika. Så bytter du halvveis f.eks i en type og så får ny er det full runde med den nye...
flypapir Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2009 Ok, var vel egentlig det jeg regnet med. Hadde bare håpet å kunne bli ferdig med denne medisineringen... (står forøvrig 1 uke på anvisningen)
Gjest Orkideen Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Du skal alltid fullføre en antibiotikakur som er begynt. Hvis du avslutter for tidlig kan barnet utvikle resistens mot antibiotikaen. Så du må gi den nye kuren i en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå