Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Det er jo ikke mulig å svare på et innlegg for å hjelpe eller spørre om noe uten å få bena kappet av fordi man ikke har peil osv. Begynner nå å tro at dib er et sosialklientforum for folk som har enerett på å jamre over hvor ille alt er uten å gi noe info om hvilke tiltak som kan iverksettes for å komme seg ut. Vil dere være i situasjonen, kanskje? KAN IKKE JOBBE? nei vel, da finnes det vel et vedtak på dette da. Fra en lege. Levestandarden i Norge er heldigvis fremdeles sånn at det skal lønne seg å jobbe. Så får man velge hva som er viktig av mat eller internett. Ingen av de jeg kjenner som har dårlig råd prioriterer internett regninger på 250 kr i mnd, men du kan få det dekket av sosialen. Det ER ledige jobber. Det Er stønader å få. Men sitt ikke å jamre over at andre ikke skjønner- for jeg skjønner såpass at flere er i en situasjon de har valgt selv...
Gjest losen Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 De fattige lever jo på utsiden av samfunnet i det virkelige liv, så hvorfor ikke på dib også? Dust!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Jeg er vel en av de som kan kalles fattig, og må bare kommentere dette. Jeg betaler ingenting for internett, det får jeg gratis av huseier. Pc`n min kjøpte jeg da økonomien var bedre, for noen år siden. Og ja, jeg har en 42" flatskjerm, som jeg også kjøpte for flere år siden. Bilen min fikk jeg av foreldrene mine da de kjøpte seg ny. Så ja, jeg har det jeg trenger av "luksus-ting". Men ofte så skjer det uforutsette ting i livet, som gjør at folk kommer i en vanskelig situasjon. Jeg var student da jeg ble gravid med nr. 3. Pappan stakk, ville ikke være pappa! Jeg er nå arbeidsledig, uten krav på dagpenger. Vi lever på overgangsstønad, barnetrygd for 2 og farsbidrag på 2000 kr. Og med høye boutgifter sier det seg selv at det ikke blir mye til overs. Har også gjeld og studielån. Men jeg har vakre barn som elsker over alt, så det er min rikdom :-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Å,jeg visste ikke at jeg kunne velge meg en annen helse og kropp! Dessverre har jeg en fødselsskade som har medført at jeg er ufør,men jeg håper å kunne komme i jobb en gang. Internett er inkludert i husleien i borettslaget jeg bor i,så det har jeg. Dessuten så har jeg nesten nedbetalt leiligheten vi bor i,jenta mi og jeg. Og det er jeg faktisk stolt av. Det er ikke alle som kan velge selv her i livet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Det finnes ikke et vedtak fra lege på at det ikke skal finnes jobber her i kommunen. For å få jobb må jeg flytte, og det er en belastning økonomien min ikke har en sjanse å klare. Her bor jeg til 2500 kr mnd inkl. internett og strøm. Du må ha det fint i hodet ditt når du ikke greier å se lenger enn din egen nese. Hva med et eget bedreviter i en svart-hvit-verden-forum?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Du får dekket flytteutgifter av Nav dersom du flytter for å begynne i jobb. Det finnes andre kommuner i landet med billig husleie. Du vil ikke flytte fra venner og familie sier du? Nei vel, men du har MULIGHETEN
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Det er noen trangsynte mennesker her inne, jeg nesten ønsker skal gå på en smell og få oppleve hvordan det er å ikke ha penger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå