Gå til innhold

KAN vannet gå, og så stoppe opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt sa det plutselig svopp, og så rant det masse mellom beina. sprang på do og satt der til det slutta. Det var helt luktfritt og fargefritt. ikke en dråpe blod. Men det kjentes jo ikke ut som om jeg tissa heller?!?

Men etter det stoppa å renne, så har det ikke kommet mere. Da kan det vell ikke ha vørt fostervann eller?

Noen med erfaring der? Dette er min fjerde fødsel...men akk så blank allikevel... Det sies her inne at fostervann skal lukte vammelt..men hva er vammelt? noen som kan beskrive det nærmere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

god morgen! :)

jeg har hørt at fostervann skal lukte alt fra sæd til metall, så jeg vet ikke. sist jeg fødte gikk ikke vannet før jeg hadde 7 cm åpning på klinikken så da var det så mange andre lukter i luften at jeg la ikke merke til noe spes, hehe!

men det kan kanskje tenkes at hvis noe av vannet har gått, så har babyen sunket ned i bekkenet og ligger nå som en propp? har du ligget etterpå, for så å reise deg igjen? jeg ville ringt føden jeg, de vil sikkert gjerne sjekke deg... :) når har du termin da? spennende!!!

Skrevet

..okei..men det lukta ingenting, så da var det kanskje luktfri tiss da;)

Jeg har 25 mil til føden, så jeg har ikke så lyst til å dra på en sjekk, om det ikke kommer mere enda.

Og legene her er så innstilt på at jeg kommer til å få styrtfødsel, så de nekter å undersøke meg (de er så redd for å sette det raskere i gang) så om jeg ringer lege eller fødeavdelinga, så står ambulansen her plutselig- uansett om det er tiss eller fostervann;)

Ja, jeg la meg ned etterpå for å sove litt, og har gått rundt i dag. Men det har ikke kommet mere.

1. og 3. gang tok de fostervannet på føden- og da så eller lukta jeg heller ingenting, og på 2. kom fostervannet med masse blod. ikke en dråpe blod nå.

har termin 1.desember:)

Skrevet

oi ja da var det jo litt langt å reise bare for en sjekk, ja! hehe... vel, hvis det var fostervannet så kommer det vel mer etter hvert. har du en aktiv baby i magen? du som er fjerdegangs kan jo sikkert alt om å "telle trivselen", hehe!

jaja men termin 1 desember, da er jo du fødeklar da, så om det var vannet så er det jo ikke noe galt med det, bare en ekstra nysgjerrig liten en inni magen! :)

lykke til i alle tilfeller .D

Skrevet

Jeg har ei livskraftig og spinnvil stor jentel der inne:) kan ikke huske at jeg noengang har opplevd en så aktiv baby.

Jeg kan ikke telle hennes spark for å si det sånn, for hun åler seg frem og tilbake konstant;) ho er da egentlig veldig snill meg meg med at ho er så aktiv. Jeg har vært ekstremt bekymra den første tiden med henne, ettersom hennes storebror døde i magen min for et år siden i uke 28....

denne jenta er mer enn nok stor til å melde sin ankomst nå. På mandag ble ho estimert til å veie ca 3.300 :)

Skrevet

ja jeg har det på samme måte! altså en aktiv og sunn jente inni der. veldig kjekt at de beveger mye på seg, det er sant! så synd at du mistet storebroren, uff...da er det jo ekstra godt at hun her gir beskjed om at hun har det bra. :) det er kanskje to ganger i løpet av svsk mitt at jeg har stoppet opp og tenkt "vent - HAR hun beveget på seg i dag???" men det går aldri lang tid før hun pirker i meg med en tå, eller oftere turner så hele magen buler i underlige fasonger! lillesøsteren min på 26 blir helt skrekkslagen i blikket når jeg sier "se nå da!" og magen ser ut som om det er en hel slangekoloni der inne, hehe...

men så lenge hun beveger seg og har det bra inni der, så går vel det meste greit, eller?` så får vi håpe at hvis det skal komme mer vann så er det ingen tvil - og at det ellers holder seg helt tørt. :)

Skrevet

Så godt at du har en aktiv og livlig baby, vet hvordan det er å ikke kjenne liv selv om alt har vært bra...

Jeg har ikke kjent noe lukt jeg med mine fødsler.

Selv om jeg gikk 41 timer fra vannet gikk til fødselen startet. Hadde ikke lest at det skulle lukte så jeg luktet jo ikke etter heller :)

med nr 2 så gikk vistnok bare en vannlomme som lå foran hodet. jeg fødte 45 senere (apropo styrtfødsel) men kunne jo like gjerne ha gått lenger uten mer vannlekkasje.

Resten kom sammen med babyen.

Ble ikke tid til lukting

Uansett Jordmødrene har ikke blitt veldig stressa når jeg har ringt, sagt at jeg "kan ta en tur for en sjekk"

Hodet viste vi ikke om var festet med nr 1 og det var ikke festet med nr 2

Lykke til!

Skrevet

OM det er vann avgang så er det viktig at føden sjekker det opp.... var på fødselskurs her om dagen - og jordmor påpåekte dette flere ganger!

jeg tror kanskje jeg ville sjekket det opp :o)

Skrevet

Jeg synes nå det høres mer ut som fostervann enn tiss. tiss kommer ikke så mye på en gang. og det kan hende at ungen har lagt seg som en propp. som du sikkert ved er det jo vikitg om ungen har festet seg eller ikke, om den ikke hadd det er det værre pga navelen. forøvrig er det vannet bør ungen kommet ut innen to døgn så uannsett om du har langt til føden ville jeg nok ha anbefalt en sjekk - i det minste av en lege nærmere.

Skrevet

Få det sjekket opp.... Selv om det er langt unna. Og nå gjør det jo ikke så mye om legene setter i gang noe. For du er jo fødeklar... :)

Jeg satte meg på sengekanten på morgenen av termindatoen, og i det jeg reiste meg, sildret det litt vann nedover innsiden av lårene, bare akkurat nok til å renne til anklene. Jeg kom meg ut på do og da var det bittelitt til, men så ingenting. Jeg ringte føden og de ba meg komme på sjekk dagen etterpå om ingenting hadde skjedd på kvelden. Dagen etter sjekket de, og ganske riktig,det var lekket ørlitegranne fostervann. Jeg bla da satt igang.

Helt greit det da, spesielt for deg med fare for styrtfødsel,- da får du jo tilsyn hele tiden :)

Få det sjekket opp,ikke ta noen sjanser. Ihvertfall ring dem og hør.

Skrevet

jeg ringte dem (føden) i går natt og spurte. Men da sa de at om det ikke kom noe mere i løpet av natta eller i dag, så skulle jeg ikke komme. Da jeg ringte legen her i distriktet, så sa han bare at han gjorde ikke annet enn å rekvirere ambulansen for å kjøre meg til sykehuset. Han kunne ikke sjekke opp noe uansett- ettesom han ikke ville inn der å sjekke noe...

Men nå har det ikke kommet en dråpe i løpet av natta eller dagen i dag, så da mente føden at det ikke var noe vits å komme...

Så da var det nok bare tiss som kom i går;)

Men i kveld skal jeg spise ananas- et tips jeg fikk fra noen om at det starter modningen. Så satser på at ho vil komme i løpet av helga:)

Om ikke skal jeg uansett til jordmor på mandag, og henne klarer jeg kanskje overtale til å sjekke meg litt opp der inne- sånn at det starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...