Gå til innhold

Hvor mye gir tannfeen nå for tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som eldstemann er i ferd med å miste sin første tann, den henger bare å dingler nå!! Er vel egentlig på tide, siden han ble 8 år i august :-) Men siden vi ikke har noen som har mista tenner før, så vet vi jo ikke hvor mye tannfeen gir!! Hørte om ei på jobb som hadde fått 200 kr for tanna si, og det var ikke den første tanna engang!! Tenker at vi kommer jo til å bli ruinert hvis vi skal legge oss på det nivået der med 3 unger og i alt 60 tenner som skal felles i løpet av årene......

Så hvor mye pleier dere å gi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200 kr?!??!?

Pleier vel å variere mellom 5 og 15 kr, alt etter om han mister den her eller hos besteforeldrene haha;o)

Skrevet

Vet jo ikke om det er sant at hun fikk 200 kroner da, men det er ei jente det aldri er tull med og ikke pleier å lyve, så jeg trodde på henne, og tenkte for meg selv at så mye penger har ikke jeg å gi ut til ungene for ei tann!!

Var noe sånn som mellom 5 og 20 jeg tenkte, og kanskje litt mer for den første, siden det er litt ekstra stas liksom :-) Da er vi ikke kjipe eller gjerrige, hvis det er det som er vanlig :-)

Skrevet

Aner ikke om det er den summen som er vanlig, men det er nå det vi bruker i hvert fall:-)

Skrevet

Den høres ihvertfall fornuftig ut i mine ører :-) Så da blir det mellom der et sted ;-) Men som sagt litt mer nå når den første detter ut, er jo stas da :-)

Skrevet

Vi fikk mellom 30 og 50 .

Men en åtteåring har jo ikke så store begrepene om verdien uansett. kunne du ikke fått tak i alt i mynter kanskje?

Skrevet

Vi har gitt mellom 30kr og 50kr for hver tann. Syns det burde være såpass. 7 åring har nettopp mistet ei tann og da sa hun at noen på skola hadde fått 200kr for ei tann!. Det er litt i overkant syns jeg da.

Skrevet

Her har vi gitt noen mynter, mellom 20 og 40 kroner.

Men 8 åringen min kunne fortelle at hvis man puttet tanna i et glass uten vann fikk man papirpenger ;)

Skrevet

Her får eldstemann 20kr tanna! Avtalt mellom meg og barnefar at han får det uansett hvor han mister tenner, så det ikke blir mere stas å miste tenner hos den ene =P og det har vi tenkt til å gi lillebroren også når han begynner å miste tenner!

Regner med at om han skulle miste tenner hos noen av besteforeldrene i jula så blir det litt mere, men det gjør jo ingenting! Skulle vi gitt 200kr pr tann så hadde vi vært ruinerte før første munnen er tom for melketenner.

Skrevet

hierofanten, syntes du virkelig at barn burde få 50 kroner for å miste en tann?

blir litt satt ut jeg... når jeg var liten fikk vi 10 kroner, ble kjempe glad. siden prisene har forandret seg så kan jeg gi 15-20, men ikke mer!!!

da gir jeg heller ungen mere ukepenger for å hjelpe til hjemme, ikke for å miste en tann...

Skrevet

Husker også at jeg fikk 5 eller 10 kr for en tann når jeg var liten..

Synes 50 kr er litt drøyt..

Når den tid kommer, så kommer vi nok til å legge oss på 20 kr tenker jeg..

Skrevet

Her fikk eldste snupp 50 kr for den første tannen. Det var egentlig et "uhell" da jeg hadde lagt 30 kr i glasset før jeg la meg, men når mannen min kom hjem fra byen var han også innom å lekte tannfe...

He-he;) så da ble det 50 kr tilsammen;)

Vi sa da at det var nok fordi det var 1. tanna....

Nå har hun mistet 7 tenner og søsteren 2. Vi holder på 30 kr tannen vi da- syns det er greit, men de hadde blitt like glade for 5 eller 10 kr;)

Skrevet

Du kan jo søke opp tannfeen på gulesider da og ta en telefon....så slipper vi å spekulere så mye på hva hun pleier å gi:-)

JA jeg vet jeg er litt barnslig i dag hehe...

Skrevet

Vi gir ca 50 kroner for tennene. Skjønner at noen synes det er mye, men pengene går rett på sparebøssa, og da synes jeg det er helt greit:)

Skrevet

Når jeg var lita fikk vi vel 10-20kr for en tann. Det er 20 år siden. Så å gi en 30-50 kr nå i dag syns jeg er helt greit.Prisene har forandret seg en god del siden den tiden ja. 5-15 kr syns jeg er veldig snålt å gi en 7 åring for ei tann i dag! Men det er min mening.

Skrevet

vi har vel gitt 20 kr for "vanlige" tenner og så gav vi 30 pr jeksel. Hun er 6, men har trukket to hos tannlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...