Gå til innhold

Hva slags kakeslag baker dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke kjempe glad i julekaker,men må ha pepperkaker,kransekake,smultringer,krumkaker og kokosmakroner for tradisjonens skyld :)

Hva "må" dere ha av julekaker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pepperkaker, kakemenn og de man trykker ned med gaffel(lurer på om de heter sandkaker) ellers må jeg kjøpe peppernøtter, skal kansje prøve å bake de i år.. så må jeg bake lussekatter til lusia da..

Skrevet

Jeg må ikke ha noe som helst, men baker det som barna ønsker mest. Pepperkaker/hus, kokosmakroner, biscotti med pistasj og mandel, serinakaker og julemenn. Vi bytter kaker med min bror, og får igjen krumkaker, sirupsnitter, kransekaker og berlinerkranser. De har ikke barn, to homser, og lager de peneste småkaker. Våre er helt bomba, brent og sjarmerende:)

Skrevet

pepperkaker + hus, serinakaker, kakemenn og berlinerkranser:) Mmmmh, gleder meg:) Lager også karameller. Skal prøve meg på toffee i år;)

Skrevet

Jeg baker bare sarah bernhards kaker, det er det eneste som blir spist :) Får kromkaker fra mamma og så lager vi pepperkakehus.

Skrevet

Vi baker pepperkaker, berlinerkranser, kokosmakroner og kransekakestenger. Lager også marsipan. Hvis jeg gidder lager jeg sandkaker, men det er ikke hvert år jeg gjør det for det er bare jeg som synes det er godt her i huset.

Svigermor lager masse krumkaker til oss mot at jeg lager amerikanske cookies til henne.

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Jeg kjøper pepperkaker på meny.

Skrevet

hm.. så flinke dere er .. jeg kjøper inn pepperkakedeig og spiser halvparten av den rå, mens jeg baker.. hm. :) resten av sortene kjøper jeg.

Skrevet

Bruker egentlig å være hos mamma og pappa i julen å der er det fult av julekaker, men i år skal guttene være med pappan sin til hans familie så jeg blir hjemme å skal være med samboeren min til hans familie.

Vi skal værtfall bake pepperkaker før guttene drar. Også må jeg bake silkekaker(sjakkruter), ellers så er jeg ikke noe særlig kakemenneske så blir sikkert ikke så mye mer! Kommer ann på hvor mye jeg kommer til å kjede meg frem til jul!

Skrevet

Jeg må ha berits brune pinner, herregårdskaker, hasselnusselpusslen, tvillinger, vaniljekipfler, sjokolademakroner, daddelpuslen( tsjekkiske julekaker,) nam nam :-)

Også har jeg alt bakt pepperkaker :-)

Nå fikk jeg lyst på kake nå.

Skrevet

Her baker vi pepperkaker, koskosmakroner, mandel- og nøtteroser.

Blir ikke spist noe særlig her hjemme egentlig, men papperkaker er jo moro å bake med barna og siden de har cøliaki er det greit å bake opp litt så de har til diverse tilsteldninger som de ofte serverer papperkaker og slikt;)

Skrevet

Har en tradisjon med ei venninne hvor vi baker pepperkaker..

Også så har jeg i år kjøpt pepperkake-ballerina..

Ellers så har vi mer godis, da det kun er jeg som liker kaker.. Og da gidder jeg ikke lage masse kaker bare til megselv..

Men håper at mamma lager sara bernard i år, for da får jeg noen.. Og de ELSKER jeg..

Skrevet

Glemte..

Lager "mørke hemmeligheter" og sjokoladeboller.. Men det er mer konfekt =)

Skrevet

Brenner stort sett inne med mye kaker. Vi liker best snop og nøtter.

Men dette lager jeg alltid:

Norlandslefser

kakemenn

kransekakestenger med sjokolade

Fylt marsipanpølse

Pepperkakehjerter til pynt i vinduene

Colakaker som jentene deler ute med venner

Myke fløtekaramellr(Første gang i år)

Sjokolade/ mandelmakroner

Så lager jeg alltid lammerull, hjorterull og sylteflesk, helt fra grunnen av...kanongøyt!!

Skrevet

Pepperkaker, syltetøypletter, berlinerkranser og kanskje riskaker.

Hvis jeg hadde hatt krumkakejern, hadde det blitt det også:)

Skrevet

krumkaker, fattigman, goro, berlinerkranser og peanøttkjeks "må" jeg ha. I tillegg blir det pepperkaker og serinakaker fordi ungene liker det best og hjortetakk til min mor.

Av større kaker baker vi bestandig kringle, delfiakake og bløtekake.

Desuten lager vi marsipan (hjemmelaget), brente mandler, rosinkuler, kokkosstenger og noen ganger fler typer snop mmmmm

+ selvfølgelig hjemmelagde rundstkker og lefser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...