Gå til innhold

å bo rett ved siden av kraft ledninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva tenker dere om det?jeg er litt betenkt.tenker det kommer mye stråling fra sånne store strømledninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville jeg ikke gjort.

Har hørt at det er en sammenheng mellom kreft og kraftledninger. Altså økt forekomst....

Skrevet

litt kjipt når jeg har kjøpt leilighet..kremt:/den er ikke langt unna en stor ekkel kraftledning.best å tegne kreft forsikring..

Skrevet

Strålevernet kom vel fram til at det ikke økte sannsynligheten for leukemi hos barn (som jo var påstanden for en del år tilbake siden). Du kan lese om temaet på strålevernets sider. Leukemi er nok dessverre en sykdom som rammer ganske tilfeldig, og det har trolig mer med immunforsvaret enn kraftledninger å gjøre.

Skrevet

Det eneste man har trodd at det kanskje har hatt sammenheng med er leukemi hos barn. Ettersom det er noe sånt som 350 barn som rammes av dette hvert år er det ikke så veldig dumt å ha forsikring mot det, men vær obs, en del forsikringer gjelder ikke ved leukemi!

Ellers er det vel noen som forsker på mulig sammenheng mellom allergi og elektrisk stråling, men der er påstanden at de vanlige ledningene vi har i et hvert hjem i Norge er nok til å kunne forklare hvorfor det er så mye mer allergi i dag enn for femti år siden ... og det er høyst kontroversielt hvis det er noen trøst da :)

Skrevet

Da vi skulle kjøpe rekkehus var dette en faktor for meg. Jeg giddet ikke engang dra på visning dersom det lå for nært en kraftledning. Tror dette kan være årsaken til mange diffuse plager. Har hørt historier om hodepine, synsforstyrrelser, svimmelhet, søvnproblemer, magebesvær, konsetrasjonsvansker, utslett, matintoleranse, i tillegg til allergi som andre her nevner. Jeg tenkte det var bedre å være føre - var selv om det ikke per i dag fins håndfaste beviser for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...