Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 nekter ham fri i morgen, selv om mannen min har fått bekreftet svineinfluensa. Han er skikkelig sur. Men kan han gjøre noe? Han kan vel ikke gi ham sparken, mannen min har vært hos legen og bekreftet svineinfluensa...
jordbærsjokolade Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Sjefen kan ikke nekte mannen din å være hjemme når han er syk. Enkelt og greit. Legen har vel skrevet ut en sykemelding?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Da er han vel sykmeldt da? Ingen kan nektes "fri" når de er syke og det er ikke lov å sparke noen grunnet dette..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Er sjefen helt tett i pappen eller. Det sier seg vel slev at en må holde seg unna folk så ikke de blir smittet. Håper mannen din har smittet sjefen og at han er i risikogruppen så kansje pipa får en annen låt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 ha ha ha ha!!! mannfolk!!!.. Det er et under at verden går rundt i grunn...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Sjefen er useriøs. Men mannen min har ikke fått sykemelding, fordi han var på legevakta. Kunne klart seg med egenmeldingsdager, men sjefen sier nei, fordi det er så travelt for tiden. Må vel ta turen til fastlegen for å få sykemelding mannen min da. Legen sa han fikk ikke gå ut på minst en uke. Får man forresten lønn for egenmeldingsdager?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Snodig at han ikke fikk sykemelding på legevakta. Uansett: Om han har egenmeldingsdager igjen så kan ikke sjefen nekte ham å bruke dem. Er man syk så er man syk!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Det er innført 8 egenmeldingsdager som følge av influensaen. Bare be han holde sengen du...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Ja, han får lønn for egenmeldingsdager. Når mannen din er frisk igjen, så bør han bytte jobb, for hvis sjefen ikke vet dette så kommer dette firmaet til å gå konkurs ganske snart.
Winterlady Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Man kan nektes å bruke egenmelding jo. Men da skyldes det antakelser om skulk, og arbeidsgiver må ha varslet før at retten til egenmelding inndras. Han burde bedt om sykemelding hos legevakta, men kan fint ringe fastlegen og opplyse om at han har fått bekreftet dette der, og kan da hente sykemelding hos legen. Da ringer han bare sjefen og sier at han er sykemeldt. Er folk syke og ingen kan vikariere, så får butikken eller fabrikken stenge midlertidig- enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå