Gå til innhold

Sjefen til mannen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nekter ham fri i morgen, selv om mannen min har fått bekreftet svineinfluensa. Han er skikkelig sur. Men kan han gjøre noe? Han kan vel ikke gi ham sparken, mannen min har vært hos legen og bekreftet svineinfluensa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen kan ikke nekte mannen din å være hjemme når han er syk. Enkelt og greit. Legen har vel skrevet ut en sykemelding?

Skrevet

Da er han vel sykmeldt da? Ingen kan nektes "fri" når de er syke og det er ikke lov å sparke noen grunnet dette..

Skrevet

Er sjefen helt tett i pappen eller. Det sier seg vel slev at en må holde seg unna folk så ikke de blir smittet. Håper mannen din har smittet sjefen og at han er i risikogruppen så kansje pipa får en annen låt.

Skrevet

ha ha ha ha!!! mannfolk!!!.. Det er et under at verden går rundt i grunn...

Skrevet

Sjefen er useriøs.

Men mannen min har ikke fått sykemelding, fordi han var på legevakta. Kunne klart seg med egenmeldingsdager, men sjefen sier nei, fordi det er så travelt for tiden. Må vel ta turen til fastlegen for å få sykemelding mannen min da. Legen sa han fikk ikke gå ut på minst en uke.

Får man forresten lønn for egenmeldingsdager?

Skrevet

Snodig at han ikke fikk sykemelding på legevakta.

Uansett: Om han har egenmeldingsdager igjen så kan ikke sjefen nekte ham å bruke dem. Er man syk så er man syk!

Skrevet

Det er innført 8 egenmeldingsdager som følge av influensaen.

Bare be han holde sengen du...

Skrevet

Ja, han får lønn for egenmeldingsdager. Når mannen din er frisk igjen, så bør han bytte jobb, for hvis sjefen ikke vet dette så kommer dette firmaet til å gå konkurs ganske snart.

Skrevet

Man kan nektes å bruke egenmelding jo. Men da skyldes det antakelser om skulk, og arbeidsgiver må ha varslet før at retten til egenmelding inndras.

Han burde bedt om sykemelding hos legevakta, men kan fint ringe fastlegen og opplyse om at han har fått bekreftet dette der, og kan da hente sykemelding hos legen. Da ringer han bare sjefen og sier at han er sykemeldt. Er folk syke og ingen kan vikariere, så får butikken eller fabrikken stenge midlertidig- enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...