Gå til innhold

Damer her med peil på sminke - se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri brukt sminke til daglig, er helt grønn, aner ikke hva som kler meg eller hvordan jeg skal legge sminken. Hvis jeg er heeeelt nødt hender det jeg tar på litt farget lipgloss og mascara hvis jeg er bedt på fest... Skal begynne i ny jobb som krever at jeg er firmaets ansikt utad. Føler at tiden er inne for å skaffe seg et sminkestartsett og ihvertfall bruke 10-15 minutter på ansiktet før jeg møter verden om morgenen. Problemet mitt er imidlertid at jeg ikke ANER hva jeg skal kjøpe. Må jeg ha concealer OG foundation eller holder det med foundation? Kan jeg kjøpe farget dagkrem istedetfor foundation? Må jeg ha pudder? Er presset eller løst pulver best? Hvilke farger bør jeg satse på? Er glad i dempede, relativt nøytrale farger, men kan godt bruke kraftig farge på skjerf eller veske for å sprite opp antrekket. HJEEEELP!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ja,jeg er god på sminke ;-)

Om ikke huden din ser ut som fersken bør du bruke foundation. Har du mørke ringer rundt øynene trenger du concealer. Pudder gjør huden matt, men om du har tørr hud klarer du deg sikkert uten. Likevel fåt pudderet foundationen til å sitte bedre.

Id pudder el lign kan brukes i stedet for foundation, om du har god hud. Peronlig kjenner jeg ikke til disse produktene, jeg må ha foundation.

Du trenger i tillegg mascara, og sikkert øyenbrynsblyant for å markere og tegne opp bryn, de fleste gjør det. Videre trenger du en rouge eller et solpudder. Etter å ha hatt foundation i hele ansiktet trenger du å lage pene skygger i kinn, på kinnbein, evt hake og i pannen for å skape balanse.

Til slutt ville jeg brukt en nøytral øyenskygge(brun?) for å markere øyne og skape dybde.

Lipliner om du skal være litt finere, ellers bare lipgloss.

Har jeg glemt noe nå?

Skrevet

http://minmote.no/index.php/video/?id=27111&category=71

Det finnes mange sider på nettet med mange tips og råd om sminke. Ta en titt på de! Og du trenger ikke bruke foundation hvis huden din er fin. Concealer brukes til å dekke over; f.eks mørke ringer under øynene, røde flekker som kviser,arr, o.l.-har du ikke det så trenger du ikke bruke det.

Når det gjelder øyenskygge så er det greit å ha 3 farger ihvertfall som flyter i hverandre. Bruk en lys natur farge opp mot øyenbrynene,den mørkeste ved globallinjen-(ca. midt på øyelokket) og en mellomlys farge nederst. Hvordan du fordeler fargene utover øyelokket må du nesten finne ut av selv-hva kler deg. Har du tettsittende øyne så er det best å bruke lyst innerst på øye og ikke dra eyelineren inn mot øyekroken, motsatt hvis du har god avstand f.eks. Du trenger ikke bruke eyeliner-en fin maskara holder ofte lenge.

Hvis du liker å bruke farge på klær så kan du fint hente opp en av fargene i sminken også. Ikke bruk for kraftig farge på leppestift på dagen.

Noen tips-du kan jo best. time til make up hos en artist og få noen tips og vink på hva du kler og hva du trenger.

Skrevet

Anbefaler mineralmakeup, da slipper du å ødelegge huden din.

Glo minerals er min favoritt for tiden. En rouge eller solpudder, et par øyeskygger og en mascara. Øyebrynsblyant hvis du har lyse bryn, jeg har aldri brukt det selv. Hvis du ønsker det kan du bruke en diskret eyeliner, men det trenger man litt øvelse for å få til.

Lipgloss og ferdig.

Husk forhåndsarbeidet! God rengjøring og fuktighetsbehandling er veldig viktig for et godt resultat.

Skrevet

Søk på YouTube, der finner du mye! :)

Skrevet

Jeg bruker ikke foundation til daglig, sverger til Dermalogicas fargede dagkrem som fins i tre nyanser. Med litt concealer under øynene, litt mineralpudder (feks. GloMinerals), litt rouge i kinnene, macsara og en fin lipgloss/ lebestift burde du bli "presentabel". Du trenger ikke ha tonnevis med dekkkrem, pudder, øyeskygge og eyeliner om du ikke er vant med det, husk at du skal fremheve dine beste sider på en naturlig måte.

PS. Husk å få orden på øyenbrynene dine om de er veldig bustete/store. Men husk at også disse skal se naturlig ut... Fins så altfor mange eksempler på jævlige øyenbryn...

Lykke til:)

Skrevet

Du kan få gratis make-over på the body shop, ville ha dratt innom der! De har kjempegod sminke også. Hilsen make.up artist!

Skrevet

Jeg har fått masse tipst på youtube.

søk på sminketips, smike og hår, sminke, hr og sminke.

da får du opp masse videoer fra blogger, hvor folk viser hvordan de sminker seg og med hva.=)

Skrevet

Stemmer i med noen av de over her. Ikke gå i foundation-fellen, det kan bli skikkelig stygt. Kjøp enten Dermalogica sin treatment foundation, den er helt super og naturlig. Kjøp den på ebay eller strawberrynet så sparer du en formue. Eller kjøp en mineralfoundation. Dette er et pudder som du børster på med kost. Glo, som nevn over her, er veldig bra, eller et merke som heter jane iredale. Kjøp også på ebay. fargepigmentene i disse mineralpudderne er veldig fleksible og det er lett å få bra resultat når du øver deg litt. Sjekk også everydayminerals.com, her kan kjøpe prøver på både pudder, rouge, øyenskygg etc til kun fraktkostnadene.

Etter at du har tatt på en foundation, bruke entet en ferskenfarget rouge i kinnene eller kjøp et naturlig solpudder i en relativt lys nyanse og uten for mye glitter. Legg det i kinn, liten dæsj på haken og der hvor solen pleier å ta. Så ville jeg kjøpt en helt naturlig litt lysere enn hudrfarget øyenskygge og tatt den over hele øyelokket. kjøpt også en god kost og børst jevn utover. Dette får deg til å vokne. Kan også tas under øyet men vær nøye med å jevne ut. En mascara på vippene, kjøp gjerne brunt, det er mer naturlig enn sort og da blir ikke overgangen så stor fra å ikke ha noe sminke i det hele tatt. En naturligfarget lipgloss og en lipliner i fersken/brun gjør underverker. Trenger ikke mer. Og ja, sjekk ut ebay og youtube. Lykke til!

Skrevet

Tynn concealer til under øynene og rundt neseroten. (Helena Rubibinstein sin er super..Dyr, men drøy). Klappes på lag for lag til man ser resultat, men at det ikker er synlig at man bruker concealer..Du får prøve på parfymeriet..Da hjelper de deg.... Bruk et krempudder, med en konsistens mer likt et pudder enn krem..Clinique har en type (husker ikke navn)..Bruk svamp, så dekker det mer, eller kost for lett dekkevne..Trenger ikke å ha på hele ansiktet, bare børst lett over øyne og pane, nese hake...De områder man gjerne er litt "rødmusset" for å jenve ut hudfargen bare...Rouge gjør underverk, sats på en lys "beige-rosa" og ha på forsiktig i "eplekinnene", litt farget gloss og en maskara, og jeg synes ikke mer er nødvendig om du ikke bruker sminke til vanlig....Evt kjøp en øyenbrynspenn/blyant om da har lyse/ujenve bryn, eller bryn-sculpter i riktig farge ( en gel og et pudder som former og farger brynene) SOm eyliner (om du ønsker det.VIl gi mulgihet til å forme øynene eller inntrykk av fyldigere vipper om det mangler)anbefaler jeg istedet for blyant å kjøpe en øyenskygge. Bruk en bitteliten kost (finnes egne koster til eyelinere) så får du en mindre markert strek. Velg gråtone eller bruntone. Alt etter om du er kald eller varm i fargene dine (Bare se i klesskapet ditt så finner du ut det)

Skrevet

Jeg bruker ikke mye sminke jeg heller, men en concealer og et pudder. Jeg bruker kompakt pudder. (Du må nesten finne merke selv, men jeg liker det semi-transparente pudderet fra Dior, og concealeren fra sensai.) Over det tar jeg litt rouge på kinnbeina (Dior Bronze). Dette er alt jeg bruker til daglig, og det tar meg 5 min å fikse meg. Det gir meg et helt naturlig, men litt freshere look.

Concealeren og pudderet er lyst. (Farge henholdsvis 01 og 001.) Jeg har ikke et spesielt nordisk utseende - brune øyne og mellomblondt hår - men de lyse fargene skjuler det rødlige i ansiktet. Husk å bruk en krem under om du har litt tørr hud, eller så ser ikke sminken så bra ut.

Hilsen en som ikke er ekspert i det hele tatt... Men som har prøvd seg fram i tidenes løp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...