ApriIbaby Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Jeg holder meg helt unna alkohol i ammeperidoen på samme måte som i graviditeten. Jeg har litt inntrykk av at det er ekstremt? Hva gjør/gjorde du?
2flottebarn;) Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Jeg følger rådene som er gitt og tar et glass vin, venter 2-3 timer til neste amming. Hvis man tar et glass rett etter amming, er det jo oftest en del timer til neste amming! Har også gitt mme på flaske hvis det er blitt flere glass. Gjør det du føler er riktig;)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Jeg amma ikke, men hadde venninner som gjorde det. Jeg mener at så lenge man kan holde seg uten er jo det best. MEN om man vil ta ett glass går jo det greit om babyen tar flaske sånn at man kan få tömt seg skikkelig för man legger den til brystet igjen. På den andre siden synes jeg ikke man drikker når man har ansvar for en baby. Har man barnevakt eller en partner som tar ansvar er det helt ok!
mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Jeg tenkte det var greit med et lite glass vin sånn i begynnelsen når jeg følte for det... Men passet på at det var en stund til neste amming :-) Da er jo mye av alkoholen borte fra et lite glass :-)
lille sprelle Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 alle må gjøre som de selv vil. Under graviditet er alkohol bannlyst, men om man tar seg et glass vin mens man ammer er ikke det så farlig. Amme rett før man tar seg et glass (f.eks. til middag) innimellom er ikke noe problem synes jeg. Får promille av din promille - det betyr forsvinnende lite et par timer etter at du har tatt et glass. Må sies at jeg ikke synes det hører hjemme de første mnd etter fødsel, men det er noe jeg synes.
MrsMilla Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Jeg tar gjerne en øl selv om jeg ammer. Synes totalavhold er noe ekstremt, om det kun er fordi du ammer. Blir jo ikke spesielt mye øl, selv om jeg synes noen øl er helt greit. Men det er mest fordi jeg ikke tenker spesielt over det.
Gjest hviteretennerkanskje Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Jeg kjører i grunnen samme regler som da jeg var gravid... holder meg unna det jeg ikke syntes var så sunt og bra for barnet da nå som jeg ammer...
Gjest Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Så og si null alkohol. Ikke fordi jeg tror det er så skadelig om man drikker litt (gitt at barnet ikke er veldig lite da selvfølgelig) men mest fordi jeg hater brystbetennelse og alkohol er drepens for utdrivningen her i gården ( = tette melkeganger og det som gjerne følger).
Gjest Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Melka inneholder samme promille som blodet ditt. Ergo ingen grunn til å stresse med å tømme brystet
lillepixie Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 For å være helt ærlig har jeg et ganske avslappet forhold til det.. I og med at jeg drikker såpass sjelden, har jeg ingen problemer med å amme sønnen min på 18 mnd en time eller to etter inntak.
erteposen + 4 Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Det er ekstremt, i alle fall om du tenker rent medisinsk. Jeg venta de obligatoriske timene som er anbefalt, og min far som er gammel barnelege mener jeg var litt ekstrem:)
Synnøve_Solbakken Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Man kan jo drikke litt etter barna har passert 6 mnd, og det har jeg gjort. Ikke drukket særlig mye, og har heller ikke ammet med en gang. Jeg ammer barna mine såpass lenge, at det ville blitt litt spesielt om jeg var avholds alltid. Hvis jeg har 1 til 1,5 i promille, så skal jo barnet drikke store mengder morsmelk for å bli påvirket av det. Leveren deres er også så moden etter 6 mnd at alkoholen blir brutt ned.
Gjest Skrevet 10. november 2009 #13 Skrevet 10. november 2009 Samme som hi. Det er en så kort periode av livet at det etter min mening ikke er problem å la vær å drikke den tiden. Selv ikke nå som jeg venter 3.mann. Gjennom graviditeten er det jo helt utelukket. Men jeg orker ikke alt det ekstra styret ifh amming bare for at jeg skal få drikke alkohol. Så er det dette med hvor opplagt en er dagen derpå, og det at en sover mye tyngre natten etter å ha drukket. Når en har baby har en jo som regel bare barnevakt til selve kvelden, ikke gjennom natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå