Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Saken er at jeg var i byen en tur i dag, finner plutselig en lommebok som jeg tok opp fra bakken og i den finner jeg både id kort på hvem eieren er. I lommeboka ligger det nærmere 10000 kroner og jeg vet også hvem eieren er. Saker er den at den personen som eier den har mobbet med store deler av tiden fra jeg gikk på ungdomskolen. Har dermed som straff for det vedkommende utsatte meg for lyst og beholde pengene og ikke si noe til en levende sjel. Hva hadde dere gjort om dere fant lommeboken til en person som dere ikke kunne fordra?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Ser at du forsøker her å rettferdiggjøre stjeling, men jeg må nok skuffe deg: Tar du pengene så er du en tjuv! Jeg hadde så klart levert lommeboken tilbake eller levert den inn på nærmeste politistasjon
_Løvemamma_ Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Ta komtakt med vedkommende og lever tilbake lommeboken med alt innhold. Om du stjeler pengene er du ikke noe bedre enn mobberen, man trenger ikke synke ned på samme nivå som sånne folk.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Vet du hva, jeg har blitt ekstremt mye mobbet både på barne- og ungdomsskolen. Og hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg levert den tilbake _MED_ pengene. Vi er voksene nå. Dengang var vi barn, og jeg er begre enn dem. Å synke ned på deres nivå med å stjele er idiotisk.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Jeg hadde beholdt dem. Satt dem i banken og latt dem rente seg. Jeg hater de som mobbet meg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Altså det er ikke snakk om bare litt mobbing, jeg fikk som følge av dette spiseforstyrrelser, har veit utrulig nok så lite som 31 kilo og da var jeg 18 år og det nettopp pga denne personen. Jeg sitter ikke her og rettferdiggjør at jeg muligens velger og beholde lommeboka, men det kunne jo være passe surt for vedkommende! Hadde det f.eks vært et totalt ukjent menneske eller noen jeg kjente som ikke hadde holdt på slik hadde jeg levert lommeboken tilbake umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 lever tilbake med hevet hode og øynene plantet godt inn i øynene til din tidligere mobber. Det tror jeg nok du kommer til å vokse stort på..
Mom2Two Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Tror det vil være en større straff for vedkommende om du leverte den tilbake med et smil.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Hahaha karma eller?.... Akkurat i dette tilfellet tror jeg faktisk jeg hadde beholdt de selv om jeg aldri har stjålet noe i mitt liv før. Hadde det vært hvemsomhelst andre enn din gamle nemesis må du levere den tilbake, men du har rett på 10% finnerlønn!
Tommage♀♂ Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Signener denne. Ikke under noen omstendighet hadde jeg tatt pengene. Tenk å gjøre seg til tyv for så lite, og av de grunnene. Du lar jo bare deg selv synke da, i stedet for å reise deg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Men hvem springer rundt med 10.000 i lommeboka nå for tiden? Trodde heller det gikk i gullkort og greier. Ikke sikkert vedkommende kjenner det en halv plass om det forsvinner 10.000, og da har du jo godtet deg uten at mobberen din får annet enn bryet det er å bestille nye kort.. Nei, returner lommeboka og finn på noe lurere for å ta hevn.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Det vil bli en ekstra påkjenning for deg å levere tilbake pengene siden du er vedkommendes mobbeoffer. Litt vanskelig... Men hvis man spør hva Jesus ville gjort, er det klart at Han ville ha levert tilbake lommeboka med hele innholdet, og gjerne en prediken i tillegg ;-) Nå vet jeg ikke om din ex-mobber vil få vite hvem som fant lommeboka. Kanskje forblir du anonym, men du risikerer også at mobberen tar kontakt med politiet for å få vite navnet på finneren og takke henne personlig. I et slikt tilfelle ville jeg latt mobberen få vite hvor vanskelig avgjørelse det var å gi tilbake lommeboka, på grunn av mange års ondskap. Forøvrig ligner dette på en case-study til en skoleoppgave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå