Isadoramamma Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Er dere klare for det som skal skje? Jeg har to barn fra før, og burde vite hva jeg går til, men har blitt så pysete. Gruer meg til å miste kontrollen, og måtte overlate ting nærmest til tilfeldighetene.. Det føles ihvertfall sånn. Har 3,5 timers kjøring til sykehuset. Vil jeg i det hele tatt rekke fram? Hvem er på jobb når jeg kommer? Om nettene har de kun en jordmor og en barnepleier på vakt, vil flere være i fødsel samtidig, eller vil de ha tid til meg? Kan jeg få smertelindring i vann slik jeg ønsker, eller er badekaret opptatt. Er jordmoren på jobb en av de få som har akupunkturkurs? Eller må jeg klare meg uten? Forrige fødsel var ikke slik jeg ønsket, så jeg har hatt en god samtale med en av jordmødrene på fødeavdelingen hvor vi diskuterte hva man kan gjøre for å unngå det samme på nytt. Ble litt beroliget, men kan likevel ikke unngå å tenke at alt er så veldig tilfeldig. Flere som føler det sånn?
Gjest lillemamsi Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 har du vurdert hjemmefødsel da? da kan du føde i vann og du vet hvem som kommer hjem til deg. tror det er lettere å miste kontrollen på sykehus, osv. der blir man lettere stresset. tror jeg da... men alle er forskjellige
Isadoramamma Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2009 Har vurdert hjemmefødsel, men kjenner ikke noen som kan ta i mot. Dessuten er jeg livredd for å ikke ha utstyr og ekspertise tilstede hvis noe skulle gå galt.... Ellers ville det være perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå