Gå til innhold

Dere m gulpe unger :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normalt når det gjelder gulping??

Han gulper nesten helt tiden, ikk bare etter at han har spist.. Noen ganger er det skikkelig sprut gulping...

Syntes så synd på han, må jo være litt ekkelt for han.. Han er forresten 1.mnd!

Noen som har noen gode råd?

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Regner med han får mme siden han gulper så fælt? (var hvertfall sånn her hos oss) Etter mye gulp og søl, fikk jeg tips om nestargel. Funket som bare det! Holdt på melka, og vekta :)

Skrevet

Adrian gulpa MYE! Frem til han var rundt 5-6 mnd tror jeg.

Han spiste rett og slett for mye :S

Var ikke noe gale da,utenom at han spiste for mye hehe. Ingenting hjalp,utenom å være tolmodig og "vente" på at det gav seg :)

Skrevet

Takker for svar :)

Nei han får mm!! Er vel bare det at han er veldig gla i mat kanskje... :) Å han får nok mat, han er veldig godt polstra kan man si :) Føler at jeg går rundt å lukter gulp hele tiden, men men... Blir kanskje bedre etter hvert :)

Klemmer fra

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, da er det ikke så lett med nestargel :) Regner med det går seg til jeg, siden han få mm og er såpass liten enda :) Gulp er sjarm ;)

Skrevet

Lille gutt gulpet mye i begynnelsen her, ikke bare etter måltidet men heeele dagen.

Hos oss ble det mye bedre da jeg sluttet med melk og meieri varer selv, merker det nå og når han er 3 mnd blir det mye gulping når jeg drikker melk eller spiser ost og lignende.

Er jo verdt et forsøk å kutte ut noe av det babyer oftest reagerer på?

:)

Skrevet

Min gulpa HELE tida til han var året...Ble litt bedre når vi begynte med fast føde, men.... Jeg fant ut at han gulpa mer når jeg hadde spist sure ting (eks mat med eddik), og når det var mye styr rundt ham. Ellers prøvde jeg alltid å holde ham mest mulig i ro etter måltid. Du må nesten prøve deg litt fram, så finner du ut etterhvert hva som funker for dere:)

Skrevet

min gulpet MYE!! viste seg at han hadde refluks,er nå 4år siden da,men gulpet og kasta opp fra han var født til han ble godt over 1år, var på utredning,fikk medisiner,som gjorde at han ble dårligere..

men rape pauser i ammingen er lurt hvis du har gulpe barn,og prøv å la babyen "sitter" når du ammer,altså ikke legg den helt flat,men hold den mer opp... huff..vanskelig å forklare,for da går maten ned,og blir ikke liggende... åå..er så rotete å forklare av meg.. håper du skjønner...

gul etter måltid er jo igrunn greit,men er når de begynner å gulpe og sprutgulpe lenge etterpå man burde være litt på vakt..

storebror kunne få ei brødskive som 8mnd. og gikk 3timer (når maten i grunn skal begynne å bli fordøyd) da kom alt opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...