Gå til innhold

Tips til manipulering av mannen ang. navn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så fryktelig lyst å kalle babyen vår for et spesielt navn, men BF er ikke begeistret. Det hadde betydd utrolig mye for meg å bruke det navnet, og jeg har 5 måneder til å prøve å overtale ham...

 

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan gå fram for å få ham til å bli vant til det?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å bruk navnet allerede nå, når du snakker om babyen bruker du det navnet du har tenkt, bruk enhver anledning til å snike det inn. Han kan ikke nekte deg å omtale babyen på den måten, like naturlig som å kalle den tassen, lillemann eller noe sån;) Etterhvert synker det inn, og sjansen øker for at navnet bare blir det du har tenkt;) Når du absolutt skal manipulere det inn.

Skrevet

Ja, i grunnen slik jeg har tenkt på det selv også, snik-tilvenning, rett og slett.

 

HI

Skrevet

La ham få viljen sin på mange andre områder i tiden fremover. Dvs la ham tro at han hele tiden får viljen sin. Små-protester både på ting du egentlig er enig i og uenig i. Dermed vil du senere kunne legge til kjøttvekta på diskusjonen at, "jammen du får det jo som oftest som du vil". Fungerer hver gang her og er enda ikke blitt avslørt..

Skrevet

Jeg bestemmer navnet på denne ungen, så bestemmer du på neste.

 

Jeg var strålende fornøyd med den avtalen, helt til vi skulle ha neste, og han faktisk tok meg på ordet. Men er nå fornøyd med navnevalget hans allikevel da=)

Skrevet

Hihi! Jeg hadde samme problemet! Jeg brukte litt snik-taktikk, kalte henne for det når jeg pratet om det. Og kunne skyte inn (ganske) ofte: "Å, jeg hadde blitt såååå glad hvis du bestemmer deg for det navnet", "Se for deg når ... begynner på skolen og hun har DET vakre navnet, ingen andre i klassen heter det *(ganskje sjelden)".

 

;) Lykke til!

Skrevet

Jeg viste helt fra begynnelsen hvilket navn jeg ville at datteren vår skulle få, Begynte med å foreslå det litt som en tilfeldig tanke, forklare hvor navnet stammet fra og hva det betyr (har en veldig fin betydning), men foreslo andre navn også. For hver gang jeg nevte det likte han det bedre og bedre, og til slutt trodde han nesten at det var hans egen ide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...