Gå til innhold

Da blei eg sykemeldt....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eg ringte legen i dag pga faren for Svine inf i mitt arbeid. Eg jobber i helsesektoren og er utsatt. Kan ikkje ta vaksina enda,og han vurderte det som "risiko" for fosteret om eg blei sjuk. Men han var tydelig usikker....det er jo ingen som veit? Blir heilt utmatta av alt dette.

Et spørsmål fra meg ang smittefare, endte i sykemelding:/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hva du jobber med? Direkte med svineinfluensa smittede? Jeg jobber på kontor, og har samtaler hele dagen. Mange i det siste som melder fra at de har svineinfluensa og ikke kan komme, men har jo stadig noen som ikke er i form innom. Kjenner litt på det jeg og. Samtidig har jeg to små i barnehagen, og faren er vel nesten større for å få smitten derfra. Skal til legen neste uke...er så kvalm... men vil også høre om smitten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg jobber på sykehjem og er selfølgelig utsatt,men det føles litt hysterisk....eller kansje ikke? Det er ingen som vet om det kan skade barnet....men tenker at det er bedre føre var uansett...og vi har jo nedsatt imunforsvar nå når vi går gravid. Eg skal til lege igjen neste uke...så får eg se hvordan han vurderer de da.

 

 

Lykke til hos legen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har vært hos legen nå,og er sykemeldt til mandag. men da skal eg i jobb igjen. Fastlegen min sier at det er meg det er farlig for,det er ikke barnet. Mens den legen som sykemeldte meg forrige uke, han sa at det ikke var bra å bli syk i 1 trimester for fosteret. Blir litt forvirra:/ Men er glad for at eg får komme meg i jobb igjen:) Min samboer og barna kunne fått vaksina i går,men vi bestemte oss for at vi ikke skulle ta den,enda. Har ikke lyst å ta den....ikke lett valg uansett! Spriter og vasker hendene ofte;) Lykke til på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint hos legen på torsdag. Jeg ble 50% sykemeldt, på grunn av trøtthet og kvalme. I forhold til vaksinen sa legen at det var et valg vi måtte ta selv. Hvis vi hadde tenkt at vi ikke ville vaksinere ungene (og mannen) på grunn av meg, så syns han det var et godt valg. Han sa også at han hadde hatt mange syke på kontoret, men at ingen var alvorlig syke. Han var ikke bekymret for at jeg som gravid skulle bli syk, da det ikke var spesiell fare for verken meg eller barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...