Gå til innhold

Noen som har blitt nektet KS her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre år siden s fikk jeg en sønn, gikk nesten tre uker over tiden, og etter et par lange døgn i fødsel, nesten ikke åpning men tette rier, så endte det hele i akutt KS. Ut kom en kjempediger unge som helt tydelig var overtidsbarn (han var uttørket på hender og føtter)

Nå har jeg angst for å gå over tiden igjen, og har fått time til samtale med spesialist på sykehuset.

Er det noen som har vært i liknende situasjoner, som ikke har fått respons fra sykehuset?

Jeg har jo fortsatt lyst til å føde normalt, men jeg er så redd for at fødselen ikke skal starte av seg selv, og at jeg blir gående som sist. Ikke minst er jeg redd for at det hele skal ende som forrige gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal på samtale selv om et par uker, for å vurdere hvordan fødselen skal skje, ønsker å føde normalt men bli satt i gang litt før tiden da jeg hadde livstruende blødninger rett etter barna var ute sist. ikke noen hyggelig opplevelse.

om ikke de går med på å sette meg i gang vil jeg be om planlagt keisersnitt. tørr ikke ta sjansen på å vente på at fødselen skal starte selv fordi første fødsel varte bare 5timer å jeg kommer til å bruke minst to timer til føden hvis jeg må tilkalle ambulanse om mannen er på jobb. han er brøytebil sjåfør så ganske sansynlig så er han ute å brøyter siden terminen er i januar.

Fastlegen min mente jeg hadde en god sak når det kom til hvordan fødselen skulle skje, å jeg syns det er rart om ikke du også har en god sak. be om en fødselsamtale på sykehuset du skal føde å ta med deg evt journalen fra sist fødsel så kan dere gå igjennom den.

Skrevet

vell ja jeg prøvde men lykkes ikke desverre.. hadde en dritt fødsel på godt norsk hvor babyen nesten satt fast der inne.. å det ble full panikk der.. men endte godt.. bare så det er sakt da :D

men uannsett hvor gode grunner jeg hadde fikk jeg ikke pga de ikke ville utsette meg får noe operasjon å greier da.. sukk..

Skrevet

Du får bare gjøre det helt klart at du skal ha keisersnitt. Er du fast bestemt, og ikke firer på kravet tror jeg du vil få keisersnitt. Viss ikke får du bytte sykehus. Det er ikke vanlig å nekte noen keisersnitt viss de er fast bestemt på at det er det de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...