Gå til innhold

Hei! Er det noen her som er vegetarianere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan dere beskrive hvorfor? :-)

Jeg har nemlig fått et veldig nytt, og rart syn på kjøtt i det siste!

Har begynt å tenke over hva det egentlig er, og at vi putter det i munnen :s

Dråpen i begeret var da ei her inne skrev at en nyåpnet pakke med kjøttdeig, lukter akkurat det samme som et mennske-lik!

Den informasjonen kunne jeg greid meg uten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke, men siden du ikke får noen svar kan jeg jo fortelle om min mor og hennes svigerinne, de er i hver sin årsakskategori.

Svigerinnen til mamma er av de som ser for seg store, sorte triste øyne når hun spiser kjøtt;) dyreplageri, ekkelt, osv.

Mamma syns hun får ubehag i magen når hun spiser kjøtt, at det føles tungt og at fordøyelsen blir tregere.

Begge spiser masse sjømat, ingen spiser kylling. mamma tror jeg bare ikke liker kylling, mens svigerinnen sannsynligvis syns kyllinger er søte. Ingen syns vel fisk og reker er søte ;)

Ellers er de veldig oppfinnsomme, bruker masse grønnsaker, gode, fyldige sauser, baker horn og kringler osv, couscous, bulgur, mathvete, grønne og røde linser, gule linser, kikerter, hummus, andre korn, frø, masse sopp, det er en god erstatter for kjøtt i gryteretter feks.

Så ja, vet ikke egentlig helt hva du lurer på, men.. lyst til å prøve meg selv, spiser mindre og mindre kjøtt vi også.

Skrevet

Tusen takk for svar! :-)

Okey! Jeg ser ikke for meg store sorte "lei seg" øyne, men ser for meg lik rett og slett :s Og i går, skulle vi lage gryterett, og da jeg åpnet kjøttdeigpakken, holdt jeg på å spy :(

Skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn? Fisk og kylling synes jeg faktisk er helt greit da :) det er bare okse og svinekjøtt som jeg ikke takler!

Skrevet

jeg spiser kun fisk. Er visst et navn på oss som bare spiser fisk, men husker ikke helt. finnes folk som spiser fisk OG kylling.

Jeg har vært vegeterianer siden jeg var ca 9 år gammel

Skrevet

glemte å skrive hvorfor :)

Det begynte med at jeg ble kvalmt ved tanken på hva jeg spiste. Jeg har alltid elsket dyr overalt på jord og gjør det fortsatt. Fant ut at det ikke var naturlig for MEG å spise kjøtt. jeg er heller ikke fan av hvordan dyr blir behandla før, på vei til og under slakting. Skjønner ike vitsen med å slå kyr og kalven med stokker og tvinge dem ombord på en overfylt henger før de kjøres til slakteriet...

Jeg skjønner at andre spiser kjøtt, og lar barna mine spise kjøtt. De kan få velge selv. Hilsen ei som tenker på hva jeg putter i munnen ;)

Skrevet

Har egentlig vurdert å begynne å bare spise fisk og grønnsaker osv.

Har mage problemer blir slapp av kjøtt,og veldig mage vondt.

Og fordi at jeg begynner å veie for mye.....

Skrevet

Er kjøtt eter, men i det siste har jeg tenkt mye..

Mange dyr som blir behandlet dårlig!!

Begynnt å kjøpe økologisk og mat fra frittgående dyr...

Vil ikke bli veggis, men vil begynne med litt flere veggis måltider..

er veldig bra for miljøet også.. For ett kg kjøtt må man fore dyret med 3 kg korn el hva d nå er de får, el var det enda mere??

Skrevet

Jeg spiser fisk, men ikke kjøtt av noe slag. Liker ikke dyrehold, og vilt er jeg ikke glad i.

Skrevet

Jeg er vegetarianer og ble det for fullt i desember 1997. Jeg var sammen med en som hadde en meieri (tror jeg, iallfall hadde han melkekyr) og alle de søte gutte-kuer (vet ikke hva de heter på norsk) var hjemme hos ham. En ble jeg veldig glad i og en dag hadde jeg middag med familien da faren hans spurte meg om den gutte-ku jeg likte så godt, om jeg merket at den ikke var der. Jo, det hadde jeg, og han sa at det var den jeg spiste nå. Da ble det slutt der og da.

Men jeg er vokst opp i en religion der mange er vegetarianer og var vant til å spise sånn fra før da vi spiste svært lite kjøtt hjemme og enda mindre fisk (kanskje 1 gang i året).

Nå når jeg er blitt eldre så synes jeg det er ganske ekkelt å tenke på at jeg spiste musklene til dyrene - det høres så grusomt ut. Klarer ikke tanken lenger om å spise kjøtt. Men jeg er fornøyd som vegetarianer. Og jeg er av den typen som spiser ikke dyr som hadde en mamma - fisk inkludert, og vurderer å droppe alt av meieriprodukter da jeg får ofte vondt i magen av dem ("vegan vegetarianer").

Derfor er jeg vegetarianer.

Skrevet

Har vært veggis siden 2007. Ble det fordi det begynte som en utfordring fordi jeg var veldig glad i kjøtt, etter en mnd prøvde jeg å spise kjøtt igjen og det var ikke så stort.

Etterhvert har jeg innsett at det er masse produksjon av kjøtt, og alt det de stapper i kyra er ganske så ekkelt.

Men hvis jeg noen gang skyter en elg så skal jeg spise den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...