Gå til innhold

Lang vs kort regime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som vet hvorfor noen får langt og noen får kort regime?

Hadde langt regime sist, da med spray i 4 uker før sprøytene. Fikk ut 15 egg, derav 11 av disse var modne og flotte. Men de testet både ivf og icsi, og kun 5 av 6 icsi eggene som ble befruktet.

Har forstått det slik at kort regime er rett på sprøyter og ingen spray, stemmer det? Når starter man evt på sprøyter i syklusen?

Erfaringer??????

Fikk neg test på fryseforsøk i dag, ingen flere eskimoer i frysern. Skikkelig deppet, men må jo bare forsøke å se fremover. Skulle teste på nytt om to dager (rd 16), fikk beskjed om at enkelte på fryseforsøk kan teste poitivt etter rd 14. Så da blir det ny test på torsdag, men regner ikke med noe mirakel... (selv om jeg har de enormt super ømme og hovne puppene fortsatt og er stram/øm nederst i magen, trodde det virkelig var noe nå... annerledes enn sist)

Fikk i det minste beskjed om at jeg kan få kort regime neste gang, godt å slippe sprayen må jeg innrømme. Men fikk ikke spurt om hva forskjellene er, både på kvalitet og kvantitet på de ulike regimene.

Så jeg håper dere tøffe jenter her inne kan dele litt erfaring og kunnskap til ei trist jente som ønsker å kunne bli mamma snart.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blandet erfaring med kort.

Første gang fikk jeg ny eggrekord..tror jeg ble gravid da (misstet)

Neste gang ble det færre egg....og gangen deretter kun to tror jeg...

Jeg tror det er viktig å ha god pause mellom forsøkene for å la eggstokkene hvile. Jeg ble nedregulert i 8 uker og sliter med det enda...sist, døden nær av den sprayen fra &%$%%!!!

Men noen får visst bedre resultat.

uansett så er det myyyyyye bedre...nesten ingenting å regne ifht lang regime...

Så om legene tror det er noe for deg...si JA!

Tror jeg hoppet inn i naturlig syklus???

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingen.

De mente at dette ville fungerer godt for meg, spesielt med tanke på at jeg hadde fått så mange egg sist og at de fleste da var av god kvalitet. Hmmm, ja god kvalitet kanskje ...men fortsatt ingen barn i magen sier nå bare jeg:=) He he....

Ja sagt at de bestemmer og at det høres bra ut å slippe "sprayen fra helvete" som jeg kaller den. Ennå jeg ikke fikk ille bivirkninger, men på 4.uken sist (gikk så lenge pga sommerstengt) så var jeg ikke til å ha i hus.:=)

Så godt bare med sprøyter og at regime i seg selv er unna på under et par uker. Tålmodighet er ikke lenger min tålmodighet (forsøkte så mange år uten å søke hjelp, så jeg kom til behandling uten tålmodighet - ikke smart av meg:=))

Hadde uttak på første forsøk i august, og neste vil vel ikke bli før i januar så det blir heldigvis en del mnd mellom uttak og stimulering av eggestokkene.

Kunne nesten ha rukket det før jul, men ei... kommer akkurat så det kommer i romjulen ser det ut som, så da blir det forsinket en syklus til. For å si det sånn... mitt navn er ikke Fetter Anton:=)

Hørt noen si at kort regime kan gi bedre kvalitet, men husker ikke hvor jeg leste eller hørte det. Kjenner du noe til om det stemmer?

Lykke til videre i prosessen for deg også:=)

Skrevet

Kona mi ble til de grader overstimulert på langt regime, og måtte avbryte hele greia, etter maaange uker med nedregulering og hormonstimulering. Kjipt!

Neste gang ble det kortregime, og gikk rett på sprøyter etter mensturasjonsstart. Ingen nedregulering. Det var SÅ mye raskere, enklere og tryggere for oss. Tror forutsetningene er at du har en god eggreserve, og ikke er for gammel, og lett å stimulere med medisin. Vi fikk "bare" ut tre egg den gangen, men alle tre ble befruktet, og to ble satt tilbake. Ut kom minimann 10 mnd etterpå :)

Ergo, det blir kortregime neste gang også.

Lykke til :)

Skrevet

Hei :o)

Det offentlige bruker gjerne langt regime for å få tilpasset forsøkene med deres arbeidstid. Det oppnås vel så gode resultater, om ikke bedre, med kort regime.

Jeg har hatt begge deler og foretrekker kort regime. Nedreguleringen gjorde ihvertfall meg mannevond...

Kort regime tas i naturlig syklus; første sprøyte settes 2. blødningsdag. Det er viktig at man har en ordentlig blødning.

Husk at det kun er ett egg som skal til :o)

Skrevet

Takk for gode svar.

Så lenge kort regime kan gi gode resultater (....og kanskje enda bedre om ikke annet) så er jo det alt man kan håpe på:=) Og at man slipper sprayen er jo fantastisk, den var helt klart det verste sist gang!!!!!

Enig at det kun er ett egg som skal til. Så om det egget bare kan "melde seg til tjeneste" ved neste uttak, så blir jeg lykkelig:=) he he he

Skrevet

Det var utrolig trist å høre, to snart tre.

Hadde håpet det skulle være din tur nå.

Håper du får til å slappe av og nyte førjulstida før du går i gang igjen på nyåret!

God klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...