Gå til innhold

Han er ikke klar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23 år, vært klar for barn en god stund. Er i et stabilt forhold har hus og bil og god økonomi. Sluttet akkurat på pilla (i enighet med min samboer), men han er rett og slett ikke klar. Han sier han synes det er skummelt og at han vil ha barn, men ikke nå. Å begynne på pilla gjør vi ikke da vi er redde for å ødelegge syklusen i tilfelle han plutselig kjenner seg klar. Dette er noe vi har bestemt begge to.

Det at jeg føler så sterkt for å få barn og at han ikke vil gjør meg vedlig følelsesmessig ustabil. Jeg blir helt tom/blank når jeg hører om andre som er gravide, prøver eller møter andre barn. Synes hverdagen er vedlig tøff. Vanskelig å være glad på andres vegne når jeg så sterkt ønkser dette selv.

Jeg vil ikke presse ham, men samtidig klarer jeg ikke lå la være å la det gå utover ham. Jeg forstår ikke hva han synes er så skummelt. Vi har alt tilrette og masser av kjærlighet å gi.

Er det noen som er i samme situasjon eller har vært der? Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre for å dempe lysten eller overbevise ham om at det ikke er skummelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har vært der. Og alt jeg kan si er VENT. Vent til han er med på det 100 %.

Det tok meg i allefall 2 år fra jeg var klar til han ga meg et ordentlig klarsignal. Jeg er evig glad for at jeg ventet på han, ingenting er bedre enn en som støtter deg på alle måter, og er like spent og gleder seg like mye som du.

I mellomtiden kan dere reise, spare penger og kose dere! Dette blir det mangelvare av når babyen kommer, så det gjelder å benytte seg av sjanse når dere kan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...