Gå til innhold

Smerter i skambenet


Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste uken har jeg fått skikkelig vondt i skambenet, og hatt veldi nedoverpress... Er det hodet som er festet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det på samme måte.

 

jeg søkte i søkevinduet her på bim, på "alle forum" og skrev smerter i skambeinet. Da finner du noen svar.

Skrevet

Sååå, det er bekkenløsning?? =/

Skrevet

de sier så...

 

er nå ikke noe farlig i alle fall :)

 

syns det kjennes ut som om lillegutt skaller i skambeinet jeg da...

 

(skambein er forøvrig et skikkelig stygt ord)

Skrevet

hehe sant det, men hva annet er det å kalle det??

 

ja synest jeg også, når det er det presset nedover i tillegg....

Skrevet

Det er neppe kvinner som har funnet på det ordet.

Skrevet

Du har kanskje smerter i symfysen.(Symfysen er sammenføyningen av bekkenbeina midt foran på skambenet) Er bekkenløsninga som gjør det, og du kjenner sånne smerter ekstra godt når du f.eks tar et stort steg opp ei trapp, går ut av bilen eller flytter noe tungt med ene beinet.

 

Blir det ikke bedre, eller øker i omfang bør du få en henvisning til fysioterapeut hos legen ganske kjapt, og dessuten prøve å unngå alt som belaster bekkenet på den måten(lettere sagt enn gjort, men..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...