Gå til innhold

i barneselskaper

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det en uskreven regel at barna skal gi hverandre leker?

Lillemor hadde barneselskap her om dagen, og seriøst, hun fikk KUN leker hos vennene sine, ikke noen klær hos noen av de.

Hun er ei jente som blir like glad om hun får truser/andre klær som leker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel lettere å gi leker enn klær. Alt kommer jo ann på smak osv, og ikke alle barn synest det er så festlig å gi truser i gave. Vi kjøper for 50-75 kr til venner, og da blir det gjerne noe leke eller hobbyting. Bøker er også populært.

Skrevet

Vi kan gi bøker og Lynet McQueen-ting også, men har aldri gitt klær i barnebursdager. Tror det er uvanlig å gi klær hvis ikke ungen ønsker seg det spesifikt.

Skrevet

ok. Jeg er heller den som gir klær fra ungene, t sjorter, truser, sokker, longser og slikt som ikke går så mye på smak.

Men kanskje jeg burde slutte med det da...

Gjest Filifjonka
Skrevet

For min del går det mye på pris. For vi prøver å holde oss til en pris på 50-100 kr for bursdagsgaver, og klær blir ofte dyrere enn det. Når du da har tre barn, og alle blir bedt i 10-15 bursdager i løpet av et år så blir det fort en del penger..

I tillegg vet jeg at ikke alle barn blir glade for småklær som du får til den prisen jeg antydet, som truser og sokker og slikt. Og i hvert fall for mine barn er det viktig at bursdagsbarnet blir glad for gaven.

Skrevet

Det er vel mest vanlig med leker, kansje fordi det da er enklere å finne noe som man tror barnet liker og som ikke er så dyrt. Man får jo ikke kjøpt så mye klær for 80,- kr liksom og så er det jo så vanskelig med str selv om barn er like gamle er de jo veldig forskjellige. Undertøy får man jo heller ikke byttet om det ikke passer. Så i barnebursdager på skole og barnehage blir det leker, men til mine tantebarn kjøper jeg klær men da vet jeg jo på forhånd hva de trenger og hvilken str de bruker.

Skrevet

Vi gir ikke plent leker. Men også tegnebøker,spill og andre slike ting. Jeg må si helt ærlig at jeg hadde ikke følt meg vel om jenta mi eller gutten min gikk i bursdagselskap med ei truse innpakka.. Eller ett par med sokker for den saks skyld. Selv om de var tøffe.. Det blir jo så lite klær i forhold til penger vi gir i slike bursdager. Er det til familie eller nære venner hvor man gir mer gir jeg gjerne klær i gaver og hvis de får en leke og jeg finner en tøff truse til jente legger jeg gjerne denne med som ekstra:)

Skrevet

Jeg tror ikke det, men som andre svarer her er det enklere å finne en fin leke eller noe annet som man kan drive med til en slik pris.

Jeg gir som regel klær til barna til mine venner. Jeg er glad i å kjøpe klær og glad i å få klær til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...