Gå til innhold

Dere som ble strippet før fødsel-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble det utført? Før eller etter termin? Var det vondt? Startet det fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet 9 dager etter termin. Det var ikke vondt, bare litt ubehagelig. Fødselen startet et døgn etterpå.

Skrevet

nå spør jeg sikkert dumt, men stripper? Hva er å bli strippet?

Skrevet

Et par uker før. Det var jææævlig vondt, og fødselen startet ikke. Måtte på kur en uke etter for lite hadde skjedd.

Skrevet

Å strippes betyr at jordmor(el lege) tøyer og løsner på hinna i livmormunnen slik at fødselen muligens starter.

Skrevet

Ble strippet noen timer etter at jeg var satt i gang med modningstablett. Fikk de første riene snaut 2 timer senere. Var en uke over termin.

Vondt? Nei, lugget litt, men vondt var det ikke. Man skal liksom til å føde, så noe smerter i den forbindelse bør man regne med..............

Skrevet

Med førstemann ble jeg strippet på overtidskontrollen (13 dager over termin) og det gjorde J... vondt! men verdt det :) Riene startet smått 1 time etter og han ble født 14 timer etter :)

Med andremann ble jeg strippet 12 dager før termin ( da hadde jeg allerede 3 cm åpning). Ingenting skjedde. Ble strippet for andre gang 10 dager før termin. Tok 2 dager fra siste stripping til riene begynte. Fødselen varte i 10 timer fra første smårie. Var på sykehuset i 4,5 timer.

Skrevet

En uke før termin. Var ikke vondt, kjente det nesten ikke (men hadde 4 cm åpning). Fikk veer få timer senere, og fødte neste dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...