Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Når ble det utført? Før eller etter termin? Var det vondt? Startet det fødselen?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Jeg ble strippet 9 dager etter termin. Det var ikke vondt, bare litt ubehagelig. Fødselen startet et døgn etterpå.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 nå spør jeg sikkert dumt, men stripper? Hva er å bli strippet?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Et par uker før. Det var jææævlig vondt, og fødselen startet ikke. Måtte på kur en uke etter for lite hadde skjedd.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Å strippes betyr at jordmor(el lege) tøyer og løsner på hinna i livmormunnen slik at fødselen muligens starter.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Ble strippet noen timer etter at jeg var satt i gang med modningstablett. Fikk de første riene snaut 2 timer senere. Var en uke over termin. Vondt? Nei, lugget litt, men vondt var det ikke. Man skal liksom til å føde, så noe smerter i den forbindelse bør man regne med..............
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Med førstemann ble jeg strippet på overtidskontrollen (13 dager over termin) og det gjorde J... vondt! men verdt det Riene startet smått 1 time etter og han ble født 14 timer etter Med andremann ble jeg strippet 12 dager før termin ( da hadde jeg allerede 3 cm åpning). Ingenting skjedde. Ble strippet for andre gang 10 dager før termin. Tok 2 dager fra siste stripping til riene begynte. Fødselen varte i 10 timer fra første smårie. Var på sykehuset i 4,5 timer.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 En uke før termin. Var ikke vondt, kjente det nesten ikke (men hadde 4 cm åpning). Fikk veer få timer senere, og fødte neste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå