Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hvordan opplevde dere utpressingsfasen? Hadde dere pudental i tillegg til epidural? Hvor vondt var det?? Blir takknemlig for mange svar..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Hadde kun epidural og kjente ikke en eneste rie i åpningsfasen etter at epiduralen var på plass. Men utpressingsfasen derimot, der hadde ikke epiduralen noe effekt på meg. Hvor vondt det er? Jo jeg kan si at jeg aldri har kjent noe som har vært så vondt, men smerten går fort over og du glemmer så fort du har det lille nurket på magen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Epiduralen hadde god effekt på vanlige rier, men på utpressingen gjorde det jævlig vondt. Og nei, jeg glemte ikke det så fort nurket var ute, for da var det den helvetes syinga med enda verre smerter enn selve utpressinga av ungen! Måtte jeg bli godt neddopet under neste Hardangersømleksjon!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Epiduralen funket fint på åpningsriene, hadde ingen pressrier og presset på kommando. Epiduralen hjelper ikke på de smertene, gjorde veldig vondt ja, men på en bedre måte enn de grusomme åpningsriene som aldri tok noen ende.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Hei Mulig æ e en av unntakan da. For mæ funka epiduralen hele tia. Hadde pressrie nesten hele fødseln . Så fikk den for å kunne slappe av uten å presse. Kjente rien, men akkurat som de første du får. Helt greit å puste sæ igjennom. Den funka også når ungen kom ut. Kjente den kom, men ikke helt ubeskrivelig vondt. Ho ble tatt med sugekopp i tillegg. Måtte sy noen sting, men kjente ikke det heller. Og det va kun med epidural. Så det e mulig Håpe du fikk svare du lurte på
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 epiduralen tok vekk all smerte for meg kjente presse trang å presset ut barna selv ikke vondt i det hele tatt. går for epidural denne fødselen også var fantastisk kjennte ikke engang når de sydde meg etter på så jeg var veldig heldig med min epidural
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Epiduralen funket hele tiden men bare på smertene i magen. Det var syyyykt ondt når ungen stod i åpningen. Men det tok heldigvis ikke så lang tid. Fikk også pudintal men tror ikke den hadde særlig effekt. Det jævligste var når de tok tangen og stappet den oppi hønen... Kjente forresten ikke en eneste pressrie... Latet som jeg presset når JM sa jeg sku presse
V.A.B Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Fungerte all the way, kjente at hodet sto i åpningen, men det reiv bare litt, ikke dødsvondt liksom. Kjente ikke de to stingene jeg fikk heller. Bare velstand:)
jordbærsjokolade Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Første gangen gikk det lett som en plett:) Etter at jeg fikk epiduralen var det akkurat som jeg ble meg selv igjen (etter maaange timer med vonde rier). Å presse barnet ut var sinnsykt slitsomt men det gjorde faktisk ikke vondt. Husker jeg sa at dette kan jeg godt gjøre i morgen også Den andre gangen jeg fødte derimot...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Hos meg tok epiduralen så og si alt av smerter, var utrolig deilig etter 20 timer med konstante rier og 2 cm åpning. Fikk skikkelig trykketrang da epiduralen begynte å virke. Fra 2 cm til gutten var ute gikk det litt over en time hvis jeg husker rett. Siste pressrien (den han kom ut på) var vond, men den var jo over på et blunk uansett Her blir det definitivt epidural neste gang, dersom jeg rekker det.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 10. november 2009 #13 Skrevet 10. november 2009 Hadde epidural og lokalbedøvelse der nede pga at de klippet meg. Kjente absolutt ingenting i musa når hun kom ut. Men kjente det presset på noe sinnsykt i rompa =/ Måtte liksom se ned for å se om hun var ute=P det var hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå