Gå til innhold

Flere som ikke vet hvor de skal feire jula enda?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms
Skrevet

Folk er jo gjerne veldig tidlig ute med å¨bestemme dette, men ikke alle...

Vi har åpen invitasjon hos mamma og pappa, men har feiret der i 3 år på rad nå, så jeg skjønner godt om mannen min har lyst til å feire med sin familie i år.

Problemet der er bare at ingen helt har plass/mulighet til å ha familien hos seg.

Vi er vel faktisk de som har best muliighet til å ha familien hans her, men jeg føler meg ikke klar til å servere julemiddag!!! Så tenker du som leser "men det kan vel dere gjøre sammen". Og ja, egentlig, men det er heller ikke så lett... Svigerfamilien min er ganske "somlete" av seg, og ting tar mye lenger tid enn antatt, eller man kommer i gang mye senere. Dette er ikke overdrivelse, men vet at flere år har middagen blitt først klokka 22 på kvelden, og det er jo helt uaktuellt mener jeg!

Synes dette er ganske vanskelig.

Jeg vil helst at vi drar til mine foreldre, de bor langt unna, og da får vi samtidig en liten ferien på 3-4 dager. Men jeg har sagt til mannen min at det er opp til ham, og jeg vil støtte ham i valget om han helst vil feire med sin familie.

Det er bare så vanskelig når foreldrene selv ikke har anledning til å ha det hjemme hos seg, og søstra bor på en liten hybel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du at du ikke greier å lage julemiddag?

Det er en første gang for alt :) Jeg har servert to julemiddag, og det var egentlig enkelt og greit. Ta en "prøve-middag" med gode venninner eller noe så du får øvd deg til julaften!

Men hvis svigers kommer hjem til dere og skal hjelpe med maten, er det jo du som styrer skuten. Du kan for eksempel si "vær her til klokka 14, da må vi begynne med maten" eller "middag klokka fem, da".

Men for å svare på spørsmålet ditt, vi vet heller ikke enda hvor vi skal. Sånn er vår familie...brodern og familien bruker ikke å bestemme seg før lille julaften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...