Gå til innhold

må man ha epidrual ved setefødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nr3 og denne gang så ligger frøkna foreløpig i seteleie. Jeg er bare 29+4 så hun kan jo fortsatt snu seg. Men inntill det skjer så er det jo noen ting jeg lurer på.

Har et ganske stort bekken og jenta er foreløpig lita, dvs at jeg i teorien burde klare en setefødsel fint. Nå er det slik at jeg har hatt to veldig kjappe og lette fødsler der det ikke har vært tid til å sette epidural. Har heller ikke hatt behov for det.

Hva skjer dersom denne fødslen også starter ganske fort og vi ikke rekker fram i tide for epidural? Eller hva hvis vi ikke rekker fram til sykehuset i det hele tatt? Er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid trodd at man måtte ha epidural ved setefødsel, men nå leste jeg et eller annet sted nå nylig at det er frivillig!

Skrevet

Har også hørt at man må det fordi man trengte det dersom hodet måtte bli tatt med tang.

Skrevet

Man MÅ ikke...

Akkurat som man ikke MÅ la barnet sitt få K-vitamin, eller man ikke MÅ bli tatt vannet på..

Alt som er av inngrep kan man reservere seg mot.

Det er tilbud, ikke tvang.

Pasienter har lov til og krav på å ta et informert valg...dessverre er det altfor mange som ikke vet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...