mammantilT&I Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Drar til Gran Canaria når jeg er i uke 15 og mener å ha hørt noe om å være litt forsiktig med soling?? Nå er det jo ikke tropevarme på gran canaria i november, og jeg vet selvsagt at jeg må passe på væskebalansen etc men hva med å sole seg?? Var det ikke noe med pigmentflekker og graviditet??
Bumblebeee Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Jo det stemmer. Man blir lettere brun pga hormoner, men får lettere solskader i form av pigmentflekker når man er gravid. En hudpleier sa til meg at pigmentflekker som kom i svangerskapet var mye vanskeligere å fjerne enn andre pigmentflekker. Hvor vidt dette er sant vet jeg ikke... Kos deg i sola du, det viktigste er å ikke bli overopphetet,og å passe på å bruke solkrem og evt caps/solhatt for å beskytte ansiktet God ferie din heldiggris;)
b77h Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Det er kjempebra med sol - også i svangerskapet! Så nyt den, men med måte selvfølgelig. Ikke bli overopphetet, dekk til magen og drikk masse vann. Og vær obs på at solkremer med kjemisk filter inneholder MASSE giftstoffer. Så sats på solkrem m fysisk filter + sol deg litt på starten av dagen uten solkrem (sånn at kroppen lettere får produsere d-vit). Angående pigmentflekker, så ser du jo fort om de viser seg...Da kan du jo heller sole eks ben og armer, og ha ansikt og mage under en parasoll. ÅÅÅÅ, du er heldig som skal til sol og varme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå