Gå til innhold

Ville du bodd ved jernbanelinje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett på en nydelig enebolig som ligger rett ved jernbanelinja, det er godt sikret med høyt gjerde, så er ikke redd for at barna skal komme seg ut på linja. De som bor der nå, har aldri brydd seg om toget (sier de, i allefall), og de skal bare flytte noen meter bort i gata (bygd seg større hus).

Men, er litt i tvil om det er noe særlig å bo så nære jernbanen.. Har jo tenkt å kjøpe hus for å bo i leeenge... Vet at selgerne av dette huset, har slitt med å få solgt nettopp på grunn av beliggenhet.

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det drømmehuset/tomta utenom toget hadde jeg kanskje gjort det. Jeg har bodd ved jernbane i mange år (mamma bor der fortsatt) og utenom godstog har vi ikke merka noe til det (og hun bor klin oppi linja). Godstogene sliter litt mer da, men det har ikke vært mange av dem i døgnet. Nå har de bygget om så det kommer kun til å gå persontog der, og med støyskjermingen + stillegående tog merkes det ikke stort. Eneste som kan bli kjipt med tomta deres er hvis de skal bygge ut til flere spor, for det tror jeg mamma kan skrive under på at ikke er så morro prosess...

Skrevet

Broren min har nettopp kjøpt hus rett ved jernbanelinja, UTEN sikring av noe slag, med mindre man regner en utett, liten buskehekk som god nok sikring. Var der med ungene i sommer og måtte ha øynene på dem hele tiden, blei rimelig stressa av det. Ellers synes ungene det var kjempefestlig å se toget komme forbi hver time, eller oftere =) Det bråker jo litt, men husker ikke om det ristet i huset ellerno, trur ikke det. Men hvis det er et gjerde foran, så er det kanskje et slikt gjerde som tar litt av lyden og eller?

Skrevet

Eg bor ved jernbanelinja, ikkje så tett på som du beskriver her men eg har ingen vegg i mellom. Eg våkna om natta når nattoget passera her men det var bare den første tida. Deter ca 200m til jernbanelinja men fri sikt og ein hører toget godt og ser det. Så det at dei ikkje legger merke til det er nok sant, til ein viss grad, som nærmaste nabo til jernbanen.

Eg hadde nok vore litt skeptisk, men bur jo tett på sjav da.....

Skrevet

Det er ikke gjerde av type støyskjerm nei, men det kan man kanskje ordne seg selv etterhvert.. Er et høyt nettinggjerde. Huset var kjempefint ja, nettopp derfor det er litt vanskelig. Går ikke godstog mer enn en gang i døgnet ca.. De kjører veldig sakte forbi akkurat der, sto å så på godstog som gikk forbi der igår, hørte ikke så mye, bare litt sus..

Skrevet

Nei

Skrevet

Du venner deg til lyder, også tog. Dersom du ikke synes lyden var sjenerende så er det vel bare å kjøre på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...